نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 09:24

مازندران بارانی و سرد می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: باعبور سامانه سرد بارشی از اواخر امروز شاهد بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات هستیم.

احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: از امروز مجددا با نفوذ سامانه ناپایدار انتظار داریم از سمت غرب استان به‌تدریج شاهد بارش باران و همچنین کاهش دما باشیم که این کاهش دما روز پنج‌شنبه محسوس خواهد بود.

وی با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، افزود: باعبور سامانه سرد بارشی از اواخر روز چهارشنبه ۲۲ تا اواخر وقت پنج‏شنبه ۲۳ آذر ماه امسال شاهد بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید،کاهش محسوس دما وبارش برف در ارتفاعات هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه از عصر چهارشنبه نیمه غربی استان و روز پنج‌شنبه کل استان درگیر بارش می‌شود، تصریح کرد:  آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده‌ای از مخاطرات این سامانه بارشی است‌.

اسدی اضافه کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی بر احتیاط در تردد جاده‌تی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید شده است.

وی با اعلام اینکه علاوه بر تداوم بارندگی در ارتفاعات هم بارش برف را خواهیم داشت، یادآور شد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روز جمعه هم جو پایداری در استان حاکم می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: روزهای شنبه و یک‌شنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما هستیم.

اسدی گفت: دریای مازندران نیز به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌‌شود.

پایان پیام /۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603221

مهمترین اخبار ایران و جهان: