نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 09:38

وقتی چوب به‌جای ماهی در تورهای صیادان جا خوش می‌کند

شدت سیلاب اخیر در غرب مازندران موجب شده درختان شکسته و افتاده به سمت دریا سرریز شود و این روزها هم صیادان به‌جای ماهی، چوب و درخت صید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها خبر صید چوب به‌جای ماهی در دریای نوشهر و چالوس داغ شده، موضوعی که این روزها نگرانی‌هایی برای صیادان غرب مازندران به دنبال داشته است.

 

شدت سیلاب اخیر در غرب مازندران موجب شده درختان شکسته و افتاده و سایر را از سطح جنگل‌ها به سمت رودخانه‌‌ها و در نتیجه دریا سرریز کرده است.

این روزها خستگی و مشکلات تورهای صیادی صیادان را نگران کرده است؛ هرچند عجیب اما واقعی، چرا که به جای ماهی، چوب و درخت در تورهلی صیادان جا خوش کرده است.

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تایید این خبر، اظهار کرد: باتوجه به بروز سیلاب درختان وارد دریا شده و همین موضوع نگرانی‌هایی را برای جامعه صیادی به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه این درختان شکسته و افتاده باعث پاره شدن تورهای صیادی شده است، گفت:  سه تعاونی پره در این زمینه خسارت دیدند.

مهدی خزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه غرب در همین خصوص، اظهار کرد: سیلاب‌های اخیر موجب شد تنه‌های درختان شکسته، افتاده و کُنده‌هایی که از بالادست جنگل به سمت پایین دست رودخانه سرازیر شوند.

وی با تاکید بر ضرورت احداث سرشاخه‌گیر بر روی رودخانه‌های غرب مازندران، افزود: بهترین راهکار برای کاهش خسارت‌های ناشی از سیل همین موضوع بوده که مستلزم اعتبار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه غرب با اشاره به انجام مطالعه احداث سرشاخه‌گیر بر ۱۶ رودخانه غرب مازندران، اضافه کرد: در این زمینه بر روی ۱۰ رودخانه سرشاخه‌گیر ایجاد شده و برای ۶ رودخانه دیگر مطالعه انجام شده ولی برای اجرا نیازمند اعتبار است.

همین چند وقت پیش بود درختان شکسته و افتاده در غرب استان موجب ترک بر تاجی سد شده و حتی ساکنان دو روستا را تخلیه کردند تا از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شود و اینک هم خسارت بر صیادان که ضرورت دارد برای حل این مسائل تدبیر شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604465

مهمترین اخبار ایران و جهان: