نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 20:41

واهمه پارلمان اسرائیل ازحمله گسترده به شهرک‌ها در کرانه باختری

نمایندگان پارلمان اسرائیل (کنست) فردا قرار است سناریوی تکرار عملیاتی مشابه طوفان الاقصی در کرانه باختری را بررسی کنند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد»، این حکایت مقامات و مسئولین اسرائیلی پس از عملیات عجیب و تاریخی طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ماه است، به طوریکه احتمال وقوع هر نوع عملیات مشابهی را از جبهه‌های دیگر نیز می‌دهند.

در این میان در سایه جنگ کنونی علیه غزه و هشدارهای متعدد در خصوص شعله‌ور شدن وضعیت کرانه باختری و نفوذ فلسطینی‌ها به شهرک‌های اسرائیلی، مانند آنچه در هفتم اکتبر رخ داد، پارلمان اسرائیل (کنست) همین سناریو و احتمال را برای کرانه باختری بررسی می‌کند.

وبگاه خبری «0404» اسرائیل امروز خبر داد، قرار است فردا (دوشنبه) در دو بخش علنی و غیرعلنی، موضوع امنیت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری بحث و بررسی شود.

«زِوی سوکوت» عضو پارلمان و رئیس کمیته فرعی امور یوش [کرانه باختری] در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی کنست گفت، «ما همه سوالات خود را مطرح می‌کنیم و میخواهیم پاسخ منطقی درباره حفظ امنیت شهرک‌ها بگیریم. می‌خواهیم بدانیم برنامه ارتش اسرائیل برای چنین سناریویی، چیست». 

کرانه باختری از ابتدای جنگ غزه با تمامی وسع خود وارد میدان شده و در ۱۱۴ روز گذشته حدود ۴۰۰ شهید و هزاران مجروح در راه آزادی فلسطین داده است،  نگرانی نمایندگان کنست از حمله گسترده به شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری در شرایطی افزایش یافته است که فلسطینی‌ها چندین سال است که به جای سنگ و چوب از تفنگ و بمب‌های دست‌ساز استفاده می‌کنند و دهها گروه کوچک مسلح در مناطق مختلفی کرانه باختری سربرآورده است که هر آن امکان تجمیع آن‌ها و انجام عملیات گسترده وجود دارد.

چندی پیش نیز روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داد که ارتش صهیونیستی شروع به حفر خندق در طول مرز اشغالی با سوریه کرده است تا از تکرار تجربه مشابه طوفان‌الاقصی جلوگیری کند و به زعم خود مانع نفوذ نیروهای مقاومت هم‌پیمان ایران، گروههای فلسطینی یا نیروهای حزب‌الله از خاک سوریه به اراضی اشغالی شود.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652565

مهمترین اخبار ایران و جهان: