نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 12:08

آلودگی وضعیت هوای اهواز را قرمز کرد

آلودگی شدید در مرکز استان خوزستان سبب شده که وضعیت هوای اهواز در هجدهمین روز از فصل زمستان قرمز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با اینکه هجده روز از فصل زمستان گذشته و در روزهای پیشین نیز باران‌هایی بارید ولی هوای خوزستان همچنان آلوده است نفس شهروندان را بند آورد.

آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، هوای یک شهر خوزستان در وضعیت قرمز و هوای هشت شهر دیگر استان در وضعیت قابل قبول اعلام شده است.

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، بر اساس شاخص اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌ حفاری اهواز با شاخص ۱۵۳ در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارد.

همچنین وضعیت هوای شهر آبادان با شاخص ۱۱۴، سوسنگرد ۱۳۱، ماهشهر ۱۲۳ و ایستگاه‌های استانداری و نیوساید در اهواز به ترتیب با شاخص ۱۴۵ و ۱۴۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

هوای اندیمشک، بهبهان، حمیدیه، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هندیجان در وضعیت قابل قبول قرار دارد و شهرهای امیدیه، پتروشیمی مسجدسلیمان، دزفول، رامشیر و شوش با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار گرفت.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630621

مهمترین اخبار ایران و جهان: