نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 15:37

افزایش ۳۰درصدی بیماران دیابتی در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، گفت:عدم تحرک و عدم رعایت بهداشت غذایی در سطح جامعه باعث افزایش سی درصدی بیماران دیابتی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شهرام صیادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در حاشیه افتتاح مراکز مراقبت دیابت و پلاسما درمانی در مجتمع آموزشی و درمانی امام علی(ع)، با بیان اینکه در ۵سال گذشته تعداد بیماران دیابتی در سطح جامعه از یازده درصد به چهارده درصد افزایش یافته است، گفت: عدم تحرک و عدم رعایت بهداشت غذایی در سطح جامعه باعث افزایش سی درصدی بیماران دیابتی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵درصد بیماران دیابتی به زخم دیابت تبدیل می‌شود، افزود: افتتاح مرکز مراقبت دیابت و پلاسما درمانی در کرج تحولی در درمان زخم‌های دیابتی است.

صیادی با بیان اینکه داشنکده علوم پزشکی بزرگترین مجتمع آموزشی خیرساز و بزرگترین دانشکده پزشکی در سطح کشور است، ادامه داد: این پروژه در سال ۱۳۹۹ آغاز و از خرداد ماه مورد بهره برداری قرار گرفت اما سه هفته پیش به صورت رسمی افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه استان البرز البرز بعد از تهران متراکم‌ترین استان کشور است، بیان کرد: در دوران ویروس کرونا البرز از نظر میزان واکسیناسیون و کنترل و کاهش بیماری جز سه استان برتر قرار گرفت. 

صیادی ادامه داد: راه اندازی نخستین مرکز گامانایف با ارائه خدمات بر اساس تعرفه دولتی در یکی از بیمارستان‌های دولتی کرج مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

این مقام مسوُول با بیان اینکه درحال حاضر درمان با این روش به صورت رایگان صورت می‌گیرد، بیان کرد: از رییس سازمان انرژی اتمی درخواست می‌‌کنیم پس از قرارگیری در مرحله فراگیر، هزینه‌ها به حداقل برسند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623065

مهمترین اخبار ایران و جهان: