نیوز سیتی!
08 فروردین 1403 - 14:27

باغ موزه مینیاتور کجاست؟

باغ موزه مینیاتور در منطقه ۸ به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر تهران با پوشش‌های گیاهی بسیار زیبا و متنوع محسوب می‌شود و پس از بازسازی کامل گالری فرش که این روزها در دست اقدام است.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فاطمه تنهایی درباره اقدامات منطقه 8 در حوزه گردشگری اظهار کرد: همزمان با شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 اولین گذر غذا و گردشگری با پیش‌بینی 30 غرفه در خیابان شاهد منطقه در مجاورت بوستان سحرگاه در بهترین و امن ترین شرایط ویژه بهره‌مندی شهروندان شرق تهران افتتاح شد.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات مجموعه مدیریت شهری منطقه با هدف زنده نگاهداشتن  یاد و نام شهدا و تجلیل از ایثارگری‌های خانواده‌های معزز ایشان، تملک خانه شهیدان صابری در محله کرمان بوده است که پس ازبازسازی‌های لازم، این ملک سه طبقه تبدیل به موزه و سرای ایثار شهیدان صابری  شده و هر طبقه از این ملک مختص به یک اقدام ارزشمند در راستای حفظ نام شهدا و خانواده‌های معظم شان شده است که علاقمندان و عاشقان شهدای اسلام با بازدید از  هریک از طبقات این موزه حس و حال معنوی و  متفاوتی را در این سرا تجربه خواهند کرد.

تنهایی در ادامه به باغ موزه مینیاتور در منطقه 8 اشاره کرد و گفت: در باغ موزه مینیاتور پانزده المان از مراکز  و اماکن تاریخی و دیدنی ایران در قالب ماکت توجه گردشگران و ایران دوستان را به خود جلب کرده است که از سال گذشته  شهرداری منطقه درباره بازسازی این المان‌ها اقدام کرد و هم اکنون این بازسازی به  دستان هنرمندان شاخص کشوری در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل تابستان سال جاری به پایان برسد.

شهردار منطقه 8 بیان کرد: باغ موزه مینیاتور در این منطقه به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر تهران با پوشش‌های گیاهی بسیار زیبا و متنوع  محسوب می‌شود و پس از بازسازی کامل گالری فرش که این روزها در دست اقدام است، این باغ موزه قطعا با افزایش تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران روبرو خواهد شد.

وی گفت: ما از ابتدای نوروز،1403 تاکنون روزانه میزبان 500 نفر از گردشگران در این مجموعه بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود با وجود چشم اندازی که برای این مجموعه توریستی در نظر گرفته شده است سال آینده با افزایش حضور گردشگران در منطقه روبرو شویم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1691665

مهمترین اخبار ایران و جهان: