نیوز سیتی!
20 اسفند 1402 - 16:15

ورود سامانه جدید بارشی به لرستان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد.

زینب اکبری در گفت‌وگو با خرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به آخرین وضعیت آب‌وهوای لرستان، گفت: جو این استان از ظهر روز یکشنبه تا شامگاه دوشنبه تحت‌تأثیر فعالیت سامانۀ بارشی جدید قرار دارد.

او افزود: پوشش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی وقوع تندبادهای لحظه‌‌ای پدیده‌های غالب لرستان از ظهر روز یکشنبه تا شامگاه دوشنبه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان، عنوان کرد: بارش‌هایی به‌شکل پراکنده و گاهی همراه با رعدوبرق برای نقاطی از شمال و مرکز این استان برای امروز پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه بارش پراکنده و رگباری باران و گاهی رعدوبرق از بامداد دوشنبه تا شامگاه دوشنبه برای تمام مناطق لرستان پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: بارش برف برای نواحی سردسیر و ارتفاعات و احتمال تگرگ در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

اکبری با تأکید به اینکه شرایط بارشی لرستان فردا در نواحی‌ای از جنوب شرقی این استان نمود بیشتری دارد، گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی امروز صادر شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان اعلام کرد: مخاطراتی مانند اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال ایجاد روناب و آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف در محورهای مواصلاتی پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به وضعیت هوای لرستان در روزهای پایانی هفته، افزود: وضعیت این استان در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه آرام و پایدار است.

انتهای پیام/ 644

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1684765

مهمترین اخبار ایران و جهان: