نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 14:00

پدر و دختر کلاهبردار در تهران بازداشت شدند/ شناسایی ۴۰ شاکی تاکنون

رئیس پلیس فتای پایتخت از کشف پرونده و دستگیری پدر و دختری که با ترفند خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال شهروندان را فریب می‌دادند و آنها را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد:  با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک پدر و دختر که مدعی سرمایه‌گذاری‌های کلان و پر سود در زمینه رمزارزها بودند آشنا شدم و پس از جلب اعتمادم مبلغ یک میلیارد ریال جهت سرمایه‌گذاری برایشان واریز کردم و بعد از مدتی دیگر جواب من را ندادند و متوجه کلاهبرداری شدم.

معظمی گودرزی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و در بررسی های اولیه متوجه شدند این پدر و دختر که از سابقه‌داران جرائم سایبری هستند مدتی است با پوشش کارشناسان ارز دیجیتال در محدوده تهران بزرگ اقدام به فعالیت مجرمانه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: با اقدامات فنی پلیس، هویت مجرمین به دست آمد و پس از تشریفات قضایی مجرمین در حالی که مشغول کلاهبرداری از شخص دیگری بودند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از 40 نفر عنوان کرد: در اقدامات تکمیلی پرونده مشخص شد این پدر و دختر تنها اعضای این باند کلاهبرداری نبودند و دو نفر دیگر نیز در این تیم فعالیت می‌کردند که در ادامه اقدامات عملیاتی پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هویتهای مجازی اعتماد نکنید، اعتماد بی‌جا و بدون بررسی و اطمینان می‌تواند به شما و سرمایه زندگیتان آسیب بزند و نه‌تنها مشکلات مالی بلکه عامل به وجود آمدن بسیاری از مشکلات روحی نیز باشد، در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن 096380 و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.gov.ir اعلام کنند.

انهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1643521

مهمترین اخبار ایران و جهان: