نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 20:33

احزاب سیاسی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند

استاندار قم بابیان اینکه به دنبال افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستیم، گفت: احزاب سیاسی برای افزایش مشارکت مردم برنامه‌ریزی کنند تا شاهد حضور بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمحمد آقامیری عصر امروز در دیدار اعضای خانه احزاب سیاسی استان قم، اظهار کرد: در این جلسه نکات احزاب در خصوص راهکار و توصیه‌ها برای افزایش مشارکت حداکثری مطرح شد که نکات خوبی بودند و حتماً از آن استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مسئله شایسته‌سالاری یکی از نکاتی بود که مطرح شد، به نظر بنده در هر قسمت از کشور که شایسته‌سالاری رعایت نشد کشور و مردم ما دچار آسیب شدند.

استاندار قم تصریح کرد: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا افرادی که در بخش‌های مختلف کشور مسئولیت و یا کاری بر عهده دارند باید شایسته آن بوده تا کار به‌درستی پیش برود.

وی اشاره کرد: برخلاف ادعاهایی مبنی بر اینکه استاندار بدون برنامه وارد استان شده لازم می‌دانم بگویم و اثبات هم شده که بنده با یک برنامه ویژه وارد قم شدم.

آقامیری خاطرنشان کرد: بنده با توجه به پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب و تحقق آرمان‌های ایشان، مردم را محوریت کار خود قرار داده و حضور بین مردم را سرلوحه کار خود قرار دادم.

استاندار قم تأکید کرد: آنچه به‌یقین همه رسیده، رهبر انقلاب همواره در برهه‌های مختلف زندگی خود اخلاق اسلامی را رعایت کرده و نگاه پدرانه به همه افراد داشتند.

* مردم محور همه موضوعات کشور هستند

وی ادامه داد: بنده خود را مقلد حضرت آقا می‌دانم و ایشان بارها به مسئله مردم‌داری تأکید کرده و مردم را محور دانسته‌اند، رهبر فرزانه انقلاب در همین دیدار اخیر خود با مردم قم نیز در بخش عمده سخنان خود فرمودند مردم محوریت همه مسائل هستند.

آقامیری در ادامه عنوان کرد: فرهنگ خدمت به مردم یا همان جهاد خدمت در همه ابعاد و ترویج فرهنگ دینی و معنوی در استان دو موضوع مهمی است که در اولویت بنده قرار گرفته است‌.

وی افزود: سفر به شهرستان‌ها و بخش‌ها و رسیدگی به مشکلاتی که چندین دهه بر زمین مانده بخشی از برنامه‌ریزی بنده در مدیریت استان بوده است، برای مثال بخش قاهان امروز آخرین بخشی بود که در دور اول سفرهای خود به همراه کلیه مدیران استان و معاونینم به آنجا رفتیم.

استاندار قم گفت: همان‌طور که مستحضر هستید وضعیت کشورمان نسبت به قبل از انقلاب تفاوت غیرقابل مقایسه‌ای داشته که این موضوع باید برای نسل جدید تبیین شود.

* باید به شعارهای انقلاب بازگردیم

وی تأکید کرد: توجه به محرومین و رفع مشکلات آن‌ها بخشی از شعارهای آرمانی بود که در ابتدای انقلاب از آن یاد می‌شد و امروز نیازمند این هستیم که مجدد به این شعارها برگردیم و حالا این اتفاق در مدیریت استان قم رقم خورده است.

آقامیری بیان کرد: بنده در جلسات مختلف به مدیران کل استان‌ها گفته‌ام در اتاق‌هایتان را به روی مردم بازگشایی کنید و خود را خادم مردم بدانید که هیچ توفیقی بالاتر از آن نیست.

وی ادامه داد: در ملاقات‌هایی که طی ماه‌های اخیر با مردم داشتم نکات و گزارشی به دست بنده رسیده است که اگر‌ خود را در اتاقم حبس می‌کردم هرگز به آن‌ها نمی‌رسیدم.

استاندار قم گفت: محوریت قرار دادن حرم حضرت معصومه(س)، توجه ویژه به ۶ هزار و ۹۰ شهید استان و استفاده از اِلمان‌های معنوی و دینی از اولویت‌های بنده در حوزه فرهنگ است.

* تنور انتخابات باید بیش از گذشته در قم گرم باشد

آقامیری بابیان اینکه به دنبال افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستیم، گفت: احزاب سیاسی برای افزایش مشارکت مردم برنامه‌ریزی کنند تا شاهد حضور بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

وی ادامه داد: تنور انتخابات امسال باید بیش از گذشته در قم گرم شود تا با افزایش مشارکت مردم پاسخ محکمی به دشمنان قسم‌خورده میهن اسلامی عزیزمان بدهیم.

آقامیری بابیان اینکه دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که به‌صورت تلفنی هم پاسخگوی مردم باشند، گفت: در این وضعیت ترافیک، آلودگی هوا، مصرف بنزین و... چه لازم است که مردم را به‌صورت حضوری به سمت ادارات بکشانیم، کارمندان و کارشناسان ما باید از هر بستری که می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند که پاسخگویی تلفنی بخشی از آن است.

وی با اشاره به اهمیت استان قم در کشور، عنوان کرد: همان‌طور که مستحضر هستید قم خاستگاه انقلاب است و دشمن برای قم سرمایه‌گذاری کرده تا به اهداف شوم خود برسد‌.

آقامیری اشاره کرد: بر این اساس همه ما موظف هستیم در راستای هرچه باشکوه‌‌تر برگزار کردن انتخابات از هر ابزاری که لازم است استفاده کنند.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648821

مهمترین اخبار ایران و جهان: