نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 17:59

کنایه بورل به طرح صلح ترامپ درباره اوکراین

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادعای دونالد ترامپ مبنی بر ارائه یک راه‌حل 24 ساعته جهت پایان دادن به جنگ اوکراین انتقاد کرد و به کنایه ایده وی را جادویی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا مبنی بر ارائه راه‌حل ۲۴ ساعته جهت توقف جنگ اوکراین با واکنش کنایه آمیز «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همراه شد.  

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ ۲۲ ژانویه گفت «اظهارات ترامپ مبنی بر پایان دادن به حملات تمام عیار روسیه علیه اوکراین شبیه به یک معجزه است» و افزود هیچ کس نتوانسته یک «فرمول جادویی» برای پایان دادن به جنگ اوکراین طی ۲۴ ساعت ارائه دهد.

بورل خطاب به ترامپ گفت: مطمئناً خیلی خوشحال خواهم شد اگر ترامپ بتواند فرمول جادویی را برای پایان دادن به جنگ در ۲۴ ساعت به اوکراینی‌ها پیشنهاد دهد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از این چند مرتبه گفته که در صورت بازگشت به مقام ریاست‌جمهوری و در بدو ورود به کاخ سفید، برنامه‌ای را جهت تضمین صلح اوکراین ظرف مدت ۲۴ ساعت پیشنهاد خواهد کرد.

ترامپ جزئیات بیشتری از طرح پیشنهادی خود ارائه نکرده، با این حال بار دیگر در جریان پیروزی در انتخابات مقدماتی در آیووا ادعایش را برای ارائه راهکار صلح سریع مطرح و عنوان کرد اگر در انتخابات پیروز شود خیلی سریع جنگ را پایان می‌دهد.

زلنسکی در ماه نوامبر به ترامپ پیشنهاد سفر به اوکراین را داده بود، اما او این پیشنهاد را نپذیرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647421

مهمترین اخبار ایران و جهان: