نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 17:47

آبشار گانه‌زار آرتیمان در تویسرکان ثبت ملی شد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان از ثبت ملی آبشار گانه‌زار روستای آرتیمان به عنوان پنجمین میراث طبیعی تویسرکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان اسحاق ترکاشوند بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد سفر در سالن جلسات شهرداری اظهار کرد: در شهرستان تویسرکان یک هتل، سه اقامتگاه بومگردی، دو سفره‌خانه سنتی، سه خانه‌مسافر و یک دفتر خدمات مسافرتی داریم که دارای مجوز و فعالند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار نفر مسافر  اسکان شدند و حدود ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی تویسرکان بازدید کردند افزود: یکصد مورد بازرسی از تاسیسات گردشگری انجام دادیم و خوشبختانه هیچ شکایتی از تاسیسات تویسرکان در اداره کل میراث فرهنگی ثبت نشده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان با اشاره به اینکه سال گذشته به جز فرمانداری و نیروی انتظامی مابقی دستگاه‌ها کاری انجام ندادند بیان کرد: در نوروز امسال هم‌افزایی بسیار خوبی با حمایت فرماندار بین دستگاه‌ها وجود داشت و شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی و نوروزگاه‌ها بودیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال در دو نقطه از شهر با شرکت ۸ هزار نفر گفت: شادپیمایی با اجرای عروسک‌های غول‌پیکر در سطح شهر و اجرای نوروزگاه در چهار روستا بستر شور و نشاط در تعطیلات را برای مردم و مسافران به وجود آورد.

ترکاشوند با بیان اینکه نزدیک عید نوروز برنامه شادپیمایی را با حضور هنرمندان از میدان امام(ره) تا گذر فرهنگی در برنامه داریم خاطرنشان کرد: آیین قنبرخوانی به عنوان میراث ناملموس تویسرکان ثبت ملی شده است و ویژه‌برنامه سوگواره قنبرخوانی برای ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

وی از ثبت ملی آبشار گانه‌زار روستای آرتیمان به عنوان پنجمین میراث طبیعی تویسرکان خبر داد گفت: امیدوارم بتوانیم به ظرفیت‌های تاریخی شهرستان اضافه کنیم و به مسافران و گردشگران بشناسانیم. 

پایان پیام/89010

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646121

مهمترین اخبار ایران و جهان: