نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 08:01

واحدهای اقتصادی زنجان بیشترین همکاری را با محیط زیست دارند

فعال اقتصادی استان زنجان گفت: خوشبختانه ذهنیت فعالان اقتصادی در کل کشور نسبت به مقوله محیط زیست تغییر پیدا کرده است و هم اکنون واحدهای اقتصادی زنجان بیشترین همکاری را با محیط زیست استان دارند.

مهدی شریفی نیک نفس فعال اقتصادی استان زنجان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: واحدهای صنعتی در استان زنجان مطابق پیگیری‌های اداره کل محیط زیست در حال تجهیز و استانداردسازی واحدهای خود هستند و این می‌تواند در بهبود شرایط محیط زیست استان مؤثر باشد.

فعال اقتصادی استان زنجان افزود: ما در واحد خود یک واحد تصفیه خانه پس آب رنگرزی با ظرفیت ۱۰۰ مترمکعب در ساعت راه‌اندازی کردیم و این با پیگیری های سازمان حفاظت محیط زیست انجام گرفت و ظرفیت کنونی این واحد جوابگوی طرح‌های توسعه ما در آینده نیز خواهد بود.

وی بیان داشت: اکنون شرایط نسبت به گذشته فرق کرده است و خوشبختانه ذهنیت فعالان اقتصادی در کل کشور نسبت به مقوله محیط زیست تغییر پیدا کرده است و به جرات می‌توان گفت که اکنون واحدهای اقتصادی زنجان بیشترین همکاری را با محیط زیست استان دارند.

شریفی نیک نفس اضافه کرد: در برخی موارد اگر راهنمایی‌ها درست و به موقع انجام گیرد می‌توانیم شاهد همکاری بهتری از جانب فعالان اقتصادی باشیم.

فعال اقتصادی استان زنجان گفت: حضور سلاجقه در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان و بازدید از واحدهای اقتصادی می تواند علاوه بر ایجاد دلگرمی در واحدهای رعایت‌کننده ضوابط اقتصادی می تواند کمک بیشتری جهت توسعه استان و بهبود شرایط سرمایه گذاری در استان باشد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه فرهنگسازی و آگاهی رسانی می‌تواند تاثیر شگرفی در رعایت ضوابط محیط زیستی توسط مردم و فعالان اقتصادی داشته باشد، تاکید کرد: من به عنوان یک فعال اقتصادی باید در نظر داشته باشیم که خانواده من در این شهر و استان زندگی می‌کنند و آلوده‌کردن این محیط هم به آنها و هم به خود من آسیب وارد خواهد کرد.

وی بیان داشت: ما برای اینکه بتوانیم سایر ضوابط و ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنیم زباله‌های خشک مجموعه را طی قراردادی به شهرداری تحویل می‌دهیم و سایر مسائل محیطی را نیز در مجموعه در نظر می‌گیریم.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628065

مهمترین اخبار ایران و جهان: