نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 14:24

یادداشت| نقش بی بدیل مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای حفاظت از آرمان های انقلاب

چرا در سال 56 و 57 در ایران نهضت مردم علیه حکومت پهلوی شکل گرفت؟ قیام مردم به رهبری امام خمینی (ره) به چه علّت بود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر خراسان رضوی در یادداشت ارسالی برای خبرگزاری فارس نوشته است:

صدور نفت به اسرائیل و حمایت از رژیم غاصب صهیونیسم، تغییر تاریخ هجری به شاهنشاهی، برگزاری جشن های ۲۵۰۰ ساله و تاراج بیت المال، صدور و جواز شراب فروشی، ایجاد کاباره ها، واگذاری بحرین، اذیت و آزار مردم توسط ساواک، حمایت از فرقه ضاله بهائیت، تصویب قانون کاپیتولاسیون و مصونیّت مستشاران آمریکائی، حذف سوگند به قرآن در قانون انجمن های ولایتی و ایالتی، پرداخت حق توحش به کارگزاران آمریکائی و اسرائیلی از جمله جرائم رژیم ستم شاهی بود که به قیام و نهضت مردم به رهبری امام خمینی در سال های ۵۶ و ۵۷ منجر شد.

مردم در خیابانها شعار می دادند « استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی- نه شرقی نه غربی، حکومت اسلامی » و برای نیل به این اهداف، صدها هزار نفر به شهادت رسیدند. بنابراین هدف از قیام برای مسکن، خوراک و پوشاک نبود بلکه برای استقرار دین، عدالت و ارزش های الهی بود، حاکمیت ؛ جامعه را از آن خدا و رسول و ائمه اطهار علیهم السلام می دانست. در زمان حال، حاکمیت با حضرت ولیعصر امام زمان ارواحناله الفداء و در غیبتِ کبری حاکمیت با ولایت فقیه، خواهد بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و تغییر رژیم سلطنتی به جمهوری اسلامی، منافع سلطه گران من جمله آمریکا، اسرائیل و انگلیس به خطر افتاد و مخالفت ها و تهاجم های نظامی، سیاسی، تجزیه طلبی، فرهنگی و تحریم اقتصادی در طول ۴۵ سال علیه نظام مردمی اسلامی _ ایرانی صورت گرفت و چون ابهت ابر قدرتهای جهان همچون آمریکا نزد ملت های جهان سوم شکسته شد؛ به فکر براندازی این نظام گردیدند . راهپیمائی هرساله و امسال ۲۲ بهمن به مفهوم بیعت ۴۵ مرتبه با نظام اسلامی ایرانی، اعتقاد به مبدأ و معاد، امامت و ولایت، قبول حاکمیت ولایت فقیه، عدم سلطه زورگویان عالم، حمایت از مستضعفان جهان، یاور مظلومان معتقد به تحقق عدالت و فرامین قرآنی، توسط صاحب العصر و الزمان ارواحنا له الفداء، نمایش تولی و تبری؛ تجلّی وحدت اقشار مختلف، بیزاری از ظالمان عالم- صورت می گیرد.

راهپیمائی ۲۲ بهمن نشانگر مقبولیت و مشروعیت نظام حکومتی است و مشکلات اقتصادی نشانگر توطئه دشمنان خارجی و ایادی داخلی است که با بصیرت مداری و بصیرت افزایی، تفاوت دو مقوله فکری و عملی برای امّت اسلامی روشن گردیده است.

شعب ابی طالب و محاصره مسلمانان توسط کفّار قریش صدر اسلام، الگوی صبر و استقامت برای امّت اسلامی ایران است. در طول سنوات گذشته از سال 1370 مقام معظم رهبری پیام های نوروزی با عناوین: صرفه جویی، انضباط اقتصادی، پرهیز از اسراف، حفظ ثروت و منابع عمومی کشور، رعایت قناعت، اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، جهش تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، مهار تورّم و رشد تولید – حکایت از پیشگیری مشکلات و آسیب های اقتصادی می نماید. 

علیرغم مدیریت جهادی مسئولان، بدلیل تحریم توسط دشمن و بلوکه کردن دارایی ها در بانک های خارجی و کم کاری بعضی از مدیران، مشکلات اقتصادی حل نگردیده، معذلک امّت اسلامی هوشیارست که دو مقوله حفظ نظام و مشکلات اقتصادی را با یک چشم نگاه نکند و به شایعات و نا امید کردن مردم توسط عوامل خارجی و داخلی وقعی نگذارد و در حافظه تاریخی خود، انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 میلادی، انقلاب اکتبر روسیه، انقلاب تونس علیه استعمارگران، کودتای 28 مرداد و هشت سال جنگ تحمیلی دشمن را بیاد دارد و حمایت از نظام جمهوری اسلامی را برخود فرض می داند و پیشرفت های ایران را در زمینه های فن آوری نانو، انرژی هسته یی، خودکفایی در تمام عرصه های صنعتی، و امید به زندگی را فراموش نمی کند و مشکلات اقتصادی را به یک پیچ تاریخی و شِعب ابی طالب دیگری می داند که به حول و قوّه الهی از آن عبور خواهد کرد و علاوه بر شرکت در راه پیمائی ۲۲ بهمن، حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی را اصل و بهبودی وضع معیشت را به عنوان فرع برای خود قلمداد کند.

پایان پیام/   

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666065

مهمترین اخبار ایران و جهان: