نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 14:39

یک‌میلیون و ۴۰۹ هزار تن کالا از گمرک سومار به خارج کشور صادر شد

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۵۵ درصدی ارزش و افزایش ۳۶ درصدی وزن کالاهای صادراتی طی ۱۰ ماهه سپری شده از سال‌جاری از گمرک سومار خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه سال‌جاری از طریق گمرک سومار ۶۴۲ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن یک‌میلیون و ۴۰۹ هزار تن به خارج از کشور صادر شده که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۵۵ درصد و از لحاظ وزن ۳۶ درصد افزایش داشته است. 

وی خاطرنشان کرد: این میزان کالاهای صادراتی از گمرک سومار شامل صادرات کالاهای اظهار شده در آن گمرک و همچنین کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار به عراق ارسال می‌شود.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: ۲۶۶ میلیون دلار آن به وزن ۴۸۶ هزار و ۳۶۷ تن کالاهای اظهار شده در گمرک سومار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی یک‌هزار و ۵۷ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۹۲۶ درصدی داشته است.

وی آمار صادرات دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را ۳۷۶ میلیون دلار به وزن ۹۲۲ هزارو ۹۷۵ تن عنوان کرد و گفت: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل از لحاظ ارزش ۴ درصد و از نظر وزن ۷ درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی اظهار شده در گمرک سومار را میلگرد آجدار، سنگ مرمریت، کارتن خالی، ظروف یک‌بار مصرف، محصولات پلاستیکی و عمده کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را کاشی، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، میلگرد آجدار، شیشه جام و لبنیات عنوان کرد.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665221

مهمترین اخبار ایران و جهان: