نیوز سیتی!
18 اسفند 1402 - 12:30

دیدارهای وزیر خارجه و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در آمریکا

رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و وزیر خارجه این کشور که به آمریکا رفته‌اند دیدارهایی با مقامات و همتایان آمریکایی داشتند تا درباره وضعیت منطقه و روابط دو جانبه رایزنی کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه که در آمریکا به سر می برد با برخی نمایندگان کنگره آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید خود دیدار و گفتگو کرد.

وضعیت سوریه و تصمیم ترکیه برای تداوم اقداماتش در شمال سوریه، ابراز نارضایتی از حمایت آمریکا از کردهای مسلح شمال سوریه، اهمیت وضعیت سیاسی عراق برای ترکیه، تداوم جنگ در غزه و لزوم آتش بس فوری و ارسال کمکهای انسانی به این منطقه و نیز توسعه روابط دو جانبه از جمله محورهای دیدارهای وزیر خارجه ترکیه در واشنگتن اعلام شده است.

فیدان امروز با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود نیز دیدار خواهد کرد. حمایت آمریکا از ی پ گ در شمال سوریه از جمله محورهای اصلی این دیدار است و فیدان از همتای خود خواهد خواست که آمریکا دست از حمایت آنها بکشد.

گفته شده که فیدان در این دیدار به دنبال پیوستن ترکیه به پروژه اف 35 و خارج شدن از تحریم های ذیل قانون کاتسا است.

فیدان طی 5 ماه گذشته برای چهارمین بار با بلینکن دیدار می کند.

همچنین ابراهیم کالین رئیس سازمان اطلاعات ترکیه میت طی هفته گذشته در آمریکا بوده و با مقامات این کشور از جمله ویلیام برنز همتای آمریکایی دیدار و رایزنی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1683721

مهمترین اخبار ایران و جهان: