نیوز سیتی!
29 بهمن 1402 - 16:59

مبارزه با آفات در سطح ۶۰۹۰ هکتار از اراضی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۶ هزار و ۹۰ هکتار از اراضی این استان گفت: روند شکل‌گیری آفات به‌دلیل افزایش سه درجه‌ای دما جلو آمده‌ است، اما کار مراقبت و پایش مزارع به صورت مستمر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌‌آباد، سید عماد شاهرخی، ظهر امروز؛ یکشنبه، در جلسۀ طرح جهش تولید در دیمزارها، گفت: این طرح در لرستان 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: مبارزه با علف‌های هرز باریک‌برگ و پهن‌برگ گندم و جو در سطح 6 هزار و 90 هکتار از اراضی لرستان انجام و 2 هزار و 505 هکتار نیز کودپاشی سرک انجام شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: 91 دستگاه ماشین‌آلات شکاورزی در طرح جهش تولید در دیمزارها با اعتباری بالغ‌بر 13 میلیارد و 950 میلیون تومان جذب شده‌ است.

او بیان کرد: 56 هزار لیتر بذرمال در طرح جهش تولید در لرستان با معادل 62 درصد از بذرمال سهمیۀ این استان امسال جذب شده‌ و دو پایگاه نوآوری نیز در دو منطقۀ سردسیر و گرمسیر مطابق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده‌ است.

شاهرخی گفت: یک دستگاه سم‌پاشی فرغونی 100 بیاری برای کانون‌کوبی زنگ‌زدگی گندم و مبارزه با آفات عمومی در سطح مزارع لرستان خریداری شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ابراز کرد: روند شکل‌گیری آفات به‌دلیل افزایش سه درجه‌ای دما جلو آمده‌ است و 69 شبکۀ مراقبت با 408 عضو کار رصد و پایش را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 644

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1672721

مهمترین اخبار ایران و جهان: