نیوز سیتی!
09 اسفند 1402 - 19:10

قالیباف: قانون اقدام راهبردی مهم‌ترین قانون برای استقلال کشور بوده است

سرلیست فهرست اصلی جریان انقلاب در انتخابات مجلس گفت: اولین اقدامی که مجلس یازدهم انجام داد، قانون اقدام راهبردی بود که مهم‌ترین قانون برای استقلال کشور و منافع ملی بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف سرلیست فهرست اصلی جریان انقلاب (فهرست ائتلاف و جبهه پایداری) در مراسم گردهمایی اعضای این لیست در همایش بزرگ نیروهای انقلاب بیان کرد: من خودم را در مقبلا مردم تهران مسئول و پاسخگو می‌دانم که حدود 44 ماه قبل در اسفندماه 1398 بر من منت گذاشتید، اعتماد کردید و به لیستی رأی دادید که 44 ماه از آن روز می‌گذرد.

وی افزود: ما با رأی شما مردم به مجلس شورای اسلامی رفتیم و طبق سنت همیشگی‌ام در مقابل مردم شفاف سخن گفتم و سعی کردم به‌جای اینکه حرف بزنم، عمل کنم.

رئیس مجلس گفت: در مجلس یازدهم که مسئولیت و رسالت ما قانون‌گذاری است، 21 قانون را قول داده بودیم که اقدام کنیم و امروز می‌گوییم که 19 قانون از آن تعداد تصویب و ابلاغ شده و 20 قانون دیگر هم به تصویب رسیده است. در این مجلس در بیش از 40 ماه، بیش از 40 قانون با اولویت مسائل اقتصادی به تصویب رسیده است.

قالیباف اظهار داشت: سال 1398 در حوزه قانون‌گذاری وعده دادیم که خیزش اقتصادی هستیم؛ امروز می‌گویم هر قانونی که مانع حرکت اقتصادی دولت و همه دستگه‌های اجرایی بوده را اصلاح کردیم و قوانین مورد نیاز را به تصویب رسانده‌ایم.

وی در ادامه‌ی سخنان خود عنوان کرد: حضرت آقا مجلس یازدهم را یک مجلس انقلابی دانستند و امروزه در بحث اصلح بودن، سخن از استقلال و منافع ملی می‌گویند؛ اولین اقدامی که مجلس یازدهم انجام داد، قانون اقدام راهبردی بود که مهم‌ترین قانون برای استقلال کشور و منافع ملی بوده است.

سرلیست فهرست اصلی جریان انقلاب بیان کرد: حضرت آقا فرمودند مشخصه‌ی دیگر فسادستیز بودن است؛ ایشان فرمودند هدف قوانینی که در مجلس یازدهم با شجاعت تصویب شد و لاپوشانی نشد، در مبارزه با فساد، رفع تبعیض و انحصار بوده است. با قانون اقدام راهبردی که کشور را از بلاتکلیفی و انفعال در آوردیم، حضرت آقا هم فرمودند کشور را از بن‌بست رها کردید.

قالیباف خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم انقلابی بوده و امیدواریم برای برنامه هفتم که نیازمند اجرای قوی هم هست، در مجلس دوازدهم با همکاری با دولت بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: قول می‌دهیم با دوستان عزیزمان در جبهه‌ی انقلاب و لیست اصلی انقلاب یعنی ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری و سایر عزیزان بتوانیم با موضوعات معیشتی و روزمرره‌ی زندگی مردم را در کوتاه‌مدت دنبال کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1679521

مهمترین اخبار ایران و جهان: