نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 17:52

تشریح وضعیت گلزار شهدای شهرستان باشت و برنامه‌های بنیاد شهید در دهه فجر

وضعیت گلزار شهدای شهرستان باشت و برنامه‌های بنیاد شهید در دهه فجر در کمیته ایثارگران دهه فجر تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، محمد بهزادیانی خوب رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان باشت در جلسه کمیته ایثارگران باشت اظهار داشت: مصوباتی داشتیم و قرار شد مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و همچنین همزمان با سالگرد ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن در روز ۱۲ بهمن از مبدا گلزار شهدای شهر بوستان و همراه با رژه موتوری و حضور مسئولین و امت شهداجو و خانواده‌های شاهد و ایثارگر به مقصد گلزار شهدای مرکزی انجام گیرد و تجدید میثاقی دوباره با آرمان های امام و شهدای انقلاب و دفاع مقدس داشته باشیم.

وی عنوان کرد: برنامه‌ بعدی نواختن زنگ مدارس است که با همت دستگاه‌های ذیربط یعنی آموزش و پرورش  روز چهارشنبه در دبیرستان دکتر حسابی شهر باشت انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: مقرر شد که ساعت ۸ صبح مراسم غبار روبی در بوستان به سمت گلزاری شهدای شهر باشت همراه با رژه موتوری و حضور مردم انجام گیرد.

این مسوول تصریح کرد: شبکه بهداشت موظف و مکلف شد که برای ویزیت رایگان در ایام الله دهه فجر به یک منطقه محروم رفته و وظیفه خود را انجام دهند.

بهزادیانی گفت: مسابقه پیاده‌روی توسط اداره ورزش و جوانان داریم که با مشارکت بنیاد شهید برگزار می شود.

وی تاکید کرد: کل برنامه‌هایی که داریم در لوای استقبال از اولین کنگره شهدای استان است.

وی برنامه‌های این دهه را به صورت زیر اعلام کرد: دعوت از جامعه ایثارگری و مسئولین شهری جهت شرکت در برنامه‌ها، هماهنگی با بخشدار مرکزی و بوستان جهت انجام برنامه‌های مهمانی لاله ها در بخش‌ها و روستاها، برگزاری مراسم تجلیل از جامعه ایثارگری با همیاری و همکاری مجموعه اجرایی شهرستان در قالب طرح  سلام شهید یعنی به صورت زمان بندی در ایام الله دهه فجر دستگاه‌ها به دیدار خانواده‌ شهید و ایثارگران می روند.

این مسوول گفت: عیادت از جانبازان و خانواده شهدای بستری در مراکز درمانی  آذین بندی فضای ساختمان اداری شهر و بنیاد و ادارات دستگاه های اجرایی در دستور کار است و طرح پایش سلامت نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: برنامه اصلی و سراسری گلباران و عطرافشانی گلزار شهداست که‌ مصوب در جلسه کمیته ایثارگران شد که ۱۹ بهمن همزمان با مبعث حضرت رسول در روستای سرآب بیز انجام شود اجرای طرح روایت‌گری توسط پیام‌آوران ایثار است و ارسال پیامک تبریک به جامعه ایثارگری و خادمین شهدا را نیز خواهیم داشت.

این مسوول افزود: برنامه های ما مشارکتی است و همواره مردم محور است و همچنین میز خدمت در کنار جشن‌های شهرستانی داریم.

وی گفت: هر چه داریم به برکت فداکاری شهدا و خانواده های آنان است شهرستان باشت ۹۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و ۲۰۶ جانباز و ۲ شهید گمنام در این شهرستان داریم.

این مسوول عنوان کرد: یکی از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سامان دهی گلزار شهدا است ۳۵ گلزار در شهرستان باشت داریم در قالب ۹۰ مزار مطهر که مراحل سامان‌دهی آن‌ها انجام گرفته است و اخیرا ۱۰ گلزار در قالب ۱۶ مزار داریم.

وی تصریح کرد: مراحل سامان دهی گلزار شهدای روستاهای سلطان آباد بیدک، چال موره ، چاه تلخ و امام ضامن انجام گرفته که در ایام‌الله دهه فجر با حضور مسئولین و مقامات استانی و شهرستانی افتتاح آن‌ها انجام می‌شود.

این مسوول افزود:گلزار شهدای تل مویزی با ۴شهید را داریم که مراحل آن  در حال انجام است.

وی گفت: گلزار شهدای تلچگاه را داریم که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و مراحل آن در حال انجام است.

سعید صالحی بخشدار بوستان در این جلسه اظهار داشت: چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را داریم که معجزه قرن بود.

وی افزود: ایجاد تمام انقلاب ها یا به وسیله لابی سیاسیون و معامله سیاسیون یا به وسیله کودتای نظامیان یا به وسیله توطئه کشورهای استعمارگر ایجاد می‌شود اما جمهوری اسلامی به وسیله هیچ کدام از این روش ها ایجاد نشد فقط به وسیله وحدت کلمه، رهبری امام و ایمان و اعتقاد به خداوند ایجاد شد.

این مسوول در ادامه گفت: ناکارآمدی مدیران ضربه ای سنگین می زند سیاست های غلط مدیران در دوره های مختلف به نظام آسیب های بیشتری نسبت به بقیه موارد وارد کرده ولی انقلاب توانست ماندگار باشد.

وی عنوان کرد:گلایه‌ای از مسئولان و ادارتی داریم که به این جلسه دعوت شدند و نیامدند ما هر چه داریم به برکت شهید است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653665

مهمترین اخبار ایران و جهان: