نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 13:19

«عشق‌آباد» میزبان نشست کمیسیون حقوق بشر با محوریت اجرای تعهدات بین‌المللی

نشست کمیسیون تضمین اجرای تعهدات بین‌المللی ترکمنستان در زمینه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی در عشق آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست کمیسیون تضمین اجرای تعهدات بین‌المللی ترکمنستان در زمینه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی در عشق آباد برگزار شد.

در این نشست که طی آن نتایج اقدامات انجام شده توسط این کمیسیون در سال گذشته میلادی و اهداف برای سال جاری میلادی کمیسیون که در آن نمایندگان مجلس ترکمنستان، تعدادی از وزارتخانه‌ها، ادارات و سازمان‌های مردمی این کشور اشتراک داشتند، بررسی شدند.

طی بررسی نتایج اقدامات انجام شده سال گذشته اظهار شد که حفاظت از منافع مشروع شهروندان مطابق با قوانین بین‌المللی، بردار اولویت سیاست دولتی ترکمنستان است.

در این نشست همچنین برنامه کاری کمیسیون بین نهادی برای سال جاری و برنامه رویدادها برای سال‌های 2024-2028 جهت اجرای قوانین بین‌المللی بشردوستانه در ترکمنستان بررسی و در این راستا، به موضوع تقویت ظرفیت آمبودزمان در این کشور به ویژه مسائل گشایش مسیرهای جدید فعالیت آمبودزمان برای حمایت از حقوق کودکان، زنان و کارآفرینان مورد توجه ویژه قرار گرفت.

طی این اجلاس همچنین خاطرنشان شد که به منظور بررسی بهترین تجربیات جهانی در زمینه حمایت از حقوق بشر، سلسله سمینار‌ها، جلسات کاری و مشاوره با حضور کارشناسان بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655621

مهمترین اخبار ایران و جهان: