نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 15:10

قفس‌های پرورش ماهی در مازندران باید به هزار مورد برسد

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید به فکر هزار قفس دریایی استان برای پرورش ماهی باشیم، گفت: باید بیشترین تولید را در شیلات و دریای مازندران داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران بعدازظهر امروز در مراسم  ماهی‌دار کردن قفس های دریایی در لاریم جویبار اظهار کرد: جامعه صیادی در طول سال‌ها با تلاش و همه توان برای احیای امنیت غذایی کشور نقش‌آفرینی کردند و با کمترین امکانات بیشترین تولید را در سبد غذایی کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: جامعه صیادی در مازندران از قدمت تاریخی برخوردار هستند و جز جامعه نجیب هستند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مسائل صیادان در سطح صحن مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، افزود: شغلی که صیادان دارند جز مشاغل مهم جامعه است چرا که هرکسی در تامین غذای انسان نقش دارید و شغل مقدسی است.

حسینی‌پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سفری که به مازندران داشتند فرمودند استانی که دریا و جنگل دارد معنی ندارد فقیر داشته باشیم و این نگاه افق مقام معظم رهبری به استان است، خاطرنشان کرد: دریا در  مازندران به عنوان مزیت است و باید دید از این نعمت خدادادی در استان چه بهره‌ای بردیم.

وی با طرح این سوال که اقتصاد دریا در مازندران چقدر رونق پیدا کرد؟،  گفت: کمترین بهره را از دریا بردیم و باید بگوئیم اگر بخواهیم به اقتصاد شیلات در جهان نگاه کنیم، ارزشمندترین اقتصاد جهان اقتصاد شیلات است.

حسینی‌پور بیان کرد: باید به فکر هزار قفس دریایی در مازندران باشیم و باید بیشترین تولید را در شیلات و دریای مازندران داشته باشیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: باید از خام فروشی محصولات شیلات پرهیز کنیم و فرآوری شیلاتی را داشته باشیم و فرآوری‌ها را با گران‌ترین قیمت در بازار جهانی به فروش برسانیم.

وی با بیان اینکه در تمام مازندران باید مراکز فرآوری شیلاتی به همت بخش خصوصی داشته باشیم،  گفت: در دنیا شرکت‌های تعاونی حوزه‌های مدیریتی را بر عهده دارند باید از شرکت‌های تعاونی حمایت‌های لازم  شود و این شرکت تعاونی ها وارد بورس شوند.

پایان پیام/ ۸۶۰۳۵/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619021

مهمترین اخبار ایران و جهان: