نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 13:50

شکوه ورزش زورخانه‌ای در ایلام نشانه حب مردم به شهیدالقدس است

رئیس حوزه هنری ایلام گفت: شکوه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در استان ایلام نشأت گرفته از حب مردم به شخصیت شهیدالقدس است چراکه در این زمینه فعالیت داشت.

سعید خیرالهی رئیس حوزه هنری استان ایلام، ظهر یکشنبه ۱۷ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: امسال ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه در ایلام به مناسبت ولادت حضرت زهرا همزمان با سراسر کشور رویداد ملی «روایت حبیب» در زورخانه پوریای ولی شهر ایلام برگزار شد.

وی افزود: نگاه معرفتی وجه مشترک بین هنرمندان و ورزشکاران است، وجه مشترک گود زورخانه و بوم هنری معرفت است.

رئیس حوزه هنری استان ایلام با بیان اینکه حاج قاسم از خود به عنوان یک سرباز در وصیت نامه اش نام برده است، ادامه داد: شهیدالقدس به دنبال عنوان و نام و نشان نبود، او در راه معرفت به ولایت به شهادت رسید و خود را سرباز ولایت می دانست.

خیرالهی با اشاره به اشتراکات کار هنری و ورزشی، خاطرنشان کرد: استان ایلام میزبان جشنواره تئاتر خیابانی شهدای زمین فوتبال چوار خواهد بود.

وی گفت: وجه مشترک هنرمندان و ورزشکاران شهدا هستند، راه شهیدالقدس ادامه دارد و خون شهدا نشان دهنده و مشخص کننده حق از باطل است.

خیراللهی با بیان اینکه این سردار سرافراز در حوزه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی فعالیت داشت، افزود: شکوه این آئین که با حضور جمع کثیری از ورزشکاران، مسئولان و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد، نشأت گرفته از حب و علاقه مردم ایلام به شخصیت شهیدالقدس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تئاتر خیابانی، طراحی گرافیکی و نصب پوستر در سطح شهر، نقالی، شعرخوانی و تئاتر خیابانی از جمله برنامه‌هایی است که در این رویداد ملی در مرکز استان ایلام و سایر شهرستان‌ها در حال انجام است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629521

مهمترین اخبار ایران و جهان: