نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 17:36

همراه‌سرای بیمارستان امام‌حسین(ع) تربت‌حیدریه به همت خیران احداث شد

همراه سرای بیمارستان امام حسین (ع) تربت‌حیدریه به همت خیران سلامت و با کمک ۵۰ میلیارد ریالی خانواده مرحوم حاج «حسن پروان» به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حسین ابراهیمی پور در آئین بهره‌برداری از پروژه خیرساز همراه‌سرای حضرت زهرا(س) بیمارستان امام حسین(ع) اظهار کرد: این بنا به مساحت ۳۸۰ متر مربع شامل ۲ سالن اسکان خواهران و برادران، در مجموع به ظرفیت ۸۰ نفر احداث شده‌ است.

وی افزود: تاسیسات به کارگیری شده در ساخت این همراه سرا شامل به روزترین سیستم گرمایش و سرمایش با قابلیت موتورخانه مستقل و بر اساس مقررات ملی ساختمان با عایق صوتی و حرارتی و مجهز به سیستم اطفای حریق است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه مرحله نخست همراه سرای مزبور در کمتر از یک سال و همزمان با سومین سالگرد آسمانی شدن مرحوم پروان به بهره‌برداری رسید، گفت: فاز دوم نیز شامل ۶ باب سراچه (سوئیت) با متراژ ۴۰ و ۵۰ متر برای اسکان خانوادگی همراهان بیماران از راههای دور کشور احداث خواهد شد.

ابراهیمی پور اظهار کرد: بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه که اکنون یک میلیون نفر جمعیت را در جنوب خراسان رضوی و استان خراسان جنوبی زیر پوشش دارد؛ اکنون به قطب گردشگری سلامت جنوب خراسان رضوی و استانهای همجوار تبدیل شده‌ است.

وی در ادامه بیان کرد: مراکز درمانی این دانشگاه به بیش از ۳۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر جمعیت زیر پوشش در سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارایه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: با احداث همراه سرا در بیمارستان تربت حیدریه مشکل اقامت همراهان مریض که از نقاط دورتر به این خطه می‌آیند، برطرف شده و در طول درمان می‌توانند از دیگر امکانات رفاهی و گردشگری بهره‌مند شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569602

مهمترین اخبار ایران و جهان: