نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 09:10

نظارت ویژه بر بازار کالاهای اساسی کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: نظارت بر اصناف، فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان محصولات کشاورزی در سطح شهر جدی‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نظارت بر بازار محصولات کشاورزی با نرخ مصوب و تنظیم بازار در شهر کرمانشاه در حال انجام است.

آنگونه که کامران ملکی، مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه می‌گوید: نظارت بر اصناف، فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان محصولات کشاورزی در سطح شهر جدی‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: واحد بازرسی کالاهای اساسی، علاوه بر نظارت چگونگی توزیع و قیمت کالاهای اساسی، بحث نظارت بر نانوایی‌ها را نیز را برعهده دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: حدود ۲۰ بازرس واحد بازرسی کالاهای اساسی در دو شیف، صبح و عصر بر اقلام تحت نظارت براساس قانون، نظارت دارند و تذکرات جزئی و قابل اصلاح همراه با تذکرات شفاهی در غیر این‌صورت در بازدیدهای مکرر متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می‌‌شوند.

وی اشاره‌ای به عمده تخلفات در عرصه محصولات کشاورزی داشت و گفت: تخلفات بازار بیشتر، به اختلاف قیمت‌ها برمی‌گردد؛ در عرضه مواد خوراکی بیشتر بحث تاریخ مصرف گذشته مطرح است؛ در بحث نانوایی‌ها عمدتا تخلف در وزن و کیفیت نان و همچنین ساعت شروع و پایان کار گزارش می‌شود.

کریمی در توضیح مزایای دستگاه کارتخوان نانوایی‌ها، گفت: این دستگاه خود به نوعی کمکی در بحث نظارت است، از طریق همین دستگاه ساعت شروع و پایان کار و همچنین بر چگونگی فروش نظارت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تخلفات با همین کارتخوان‌ها جلوگیری از خرید غیرواقعی است؛ اگر خرید بیش از حدمجاز در نانوایی از یک کارت صورت گیرد، متصدی خبازی فراخوان و توضیح خواسته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه با تأکید بر لزوم همراهی و همکاری مردم در بحث نظارت‌ها به خصوص نظارت بر نانوایی‌ها، تصریح کرد: به دلیل گستردگی شهر و تعداد نانوایی‌ها نیازمند کمک مردم هستیم که خود مانند بازرس بر ساعت کار، وزن و کیفیت نان نظارت داشته و تخلفات را گزارش دهند.

وی با تشکر از همراهی بسیج اصناف در راستای نظارت‌ها، تصریح کرد: بسیج اصناف همواره در کنار بازرسان جهاد کشاورزی بر بازار کالاهای اساسی و... نظارت دارند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568846

مهمترین اخبار ایران و جهان: