نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 19:31

ّ فعالیت 2 مراکز یادگیری محلی مشارکتی در ندامتگاه های کردستان

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از فعالیت 2 مراکز یادگیری محلی مشارکتی در ندامتگاه های سنندج و کامیاران خبر داد و گفت: در این مراکز علاوه بر سواد پایه، آموزش مهارت نیز در دستور کار قرار دارد تا زندانیان علاوه بر سوادآموزی با مهارت های مختلف و یک حرفه آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، گلبهار خسروی عصر امروز در نشست مشترک با اداره کل زندانهای استان که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات سواد آموزی ندامتگاه ها برگزار شد، با اشاره به تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سواد آموزی با سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی، اظهار کرد: در همین راستا هر ساله بر اساس حجم ابلاغی، زندانیان واجد شرایط و افراد بی سواد و کم سواد در دوره های سواد آموزی ثبت نام و تحت آموزش قرار می گیرند.

 وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر برای استان در دوره های سواد آموزی از طریق سازمان نهضت سواد آموزی حجم ابلاغ شده است.

وی افزود: در اجرای طرح سوادآموزی ندامتگاه ۱۰۱ نفر حجم به استان اختصاص یافته است که ۲۶ نفر آن مربوط به دوره سوادآموزی، ۴۰ نفر انتقال و ۳۵ نفر نیز دوره تحکیم است که در بین شهرستانهایی که دارای ندامتگاه هستند توزیع شده است.

 خسروی افزود: بر اساس اعلام سازمان نهضت سوادآموزی در صورت وجود افراد واجد شرایط برای ثبت نام در دوره های سواد آموزی بیش از حجم ابلاغی، امکان ثبت نام و تشکیل کلاس در ندامتگاه ها وجود دارد.

 معاون سوادآموزی استان کردستان تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اولویت اصلی برای تشکیل کلاس های ندامتگاه بکارگیری کارکنان رسمی، یا پیمانی زندانها و نیروهای مسلح، معلمان رسمی و پیمانی شاغل یا بازنشسته به شیوه کلاسی، گروهی و فرد به فرد است.

وی اظهار کرد: در صورت تامین نشدن نیروی انسانی مورد نیاز، استفاده از آموزش دهندگان فعال واجد شرایط معرفی شده از سوی موسسات طرف قرار داد آموزش و پرورش به عنوان کلاس دوم با اخذ مجوز کتبی از سازمان و به شیوه کلاسی بلامانع است. 

 خسروی از فعالیت دو مراکز یادگیری محلی مشارکتی در ندامتگاه های سنندج و کامیاران خبر داد و گفت: در این مراکز علاوه بر سواد پایه، آموزش مهارت نیز در دستور کار قرار دارد تا زندانیان علاوه بر سواد آموزی با مهارت های مختلف و یک حرفه آشنا شده و مهارت های کسب شده در زندگی شخصی بکارگیری و قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کلاس گذاری سالجاری از شهریورماه آغاز شده است، گفت: فرصت کلاس گذاری تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و معاونت سوادآموزی استان برای پوشش برنامه های سواد آموزی ندامتگاه ها آمادگی کافی را داشته و پشتیبانی های لازم انجام خواهد شد.

محمد خسروی معاون اداری و مالی اداره کل زندانهای استان کردستان نیز با اشاره به تعامل و همکاری خوب دو نهاد، به آسیب های ناشی از بی سوادی افراد و تاثیر سواد در کاهش جرم پرداخت و گفت: این اداره کل برای پیشبرد برنامه های مشترک آمادگی کافی دارد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569702

مهمترین اخبار ایران و جهان: