نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 18:53

هواشناسی خراسان رضوی در خصوص کاهش دما و وقوع سیلاب هشدار داد

مدیریت بحران خراسان رضوی از روز سه شنبه (۷ آذر ۱۴۰۲)، به دلیل وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید افقی برای این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مدیریت بحران خراسان رضوی از روز سه شنبه (۷ آذر ۱۴۰۲)، به دلیل وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید افقی برای این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

با توجه به این اطلاعیه در غالب نقاط خراسان رضوی به‌ویژه نواحی بادخیز، شاهد وزش باد شدید همراه با پدیده گردوخاک و گرد و غبار با احتمال بروز خسارت، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده است: با افزایش ابرناکی، به تدریج وقوع بارش‌های رگباری در بیشتر نقاط استان و در برخی نواحی شمالی و شرقی همراه با آب‌گرفتگی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان نیز بارش برف همراه با کاهش دما رخ خواهد داد.

همچنین بیشترین میزان وزش باد و وقوع گرد و خاک در شهرستان‌ها و توابع سرخس، کلات، درگز، تایباد، تربت‌جام، خواف، سبزوار، داورزن و بردسکن روی می دهد و بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع سرخس، کلات، قوچان، جغتای، نیشابور، فیروزه، چناران، فریمان، خواف، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، زاوه، طرقبه_شاندیز و ارتفاعات استان و شهرستان مشهد پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: نفوذ جریانات به نسبت سرد شمالی موجب کاهش بین هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما به ویژه برای نیمه شمالی و نواحی شرقی از روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه خواهد شد که در نواحی سردسیر دمای حداقل شبانه به کمتر از ۲ درجه سلسیوس زیر صفر خواهد رسید.

در این اطلاعیه همچنین تشکیل مه و کاهش دید به ویژه در محورهای سردسیر و کوهستانی استان در روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه پیش بینی شده است.

هواشناسی خراسان رضوی ضمن توصیه به خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید کرده است که لازم است تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی در نظر گرفته شود.

در این اطلاعیه از کشاورزان و دامداران خواسته شده است برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از افت قابل ملاحظه دما، دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها را تنظیم کنند و باغداران نیز تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586602

مهمترین اخبار ایران و جهان: