نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 10:39

لینکدین برای دور دوم کارمندانش را اخراج کرد

شبکه اجتماعی لینکدین برای دومین بار در سال جاری 668 کارمند خود را اخراج کرد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی لینکدین که متعلق به مایکروسافت است اعلام کرد در بحبوحه کاهش درآمد به‌علت رکود اقتصادی، تعداد 668 کارمند در تیم های مهندسی، استعداد و مالی خود را اخراج خواهد کرد.

این کاهش، که بیش از 3 درصد کارکنان 20هزار نفری آن را تحت تأثیر قرار می دهد، به نگرانی های ده‌ها هزار نفر در مورد از دست دادن شغلشان در سال جاری در مواجهه با چشم انداز اقتصادی نامطمئن می افزاید.

به گفته شرکت کاریابی «چلنجر، گری اند کریسمس» بخش فناوری در نیمه اول سال 141هزار و516 کارمند را در مقایسه با حدود 6هزار نفر در سال گذشته اخراج کرده است.

لینکدین از طریق فروش تبلیغات و با گرفتن هزینه اشتراک برای استخدام و فروش حرفه ای که از این شبکه برای یافتن نامزدهای شغلی مناسب استفاده می کنند، درآمد کسب می کند.

مایکروسافت از کاهش سرعت استخدام همراه با کاهش هزینه های تبلیغاتی به عنوان چالشی برای لینکدین یاد کرده است. لینکدین در ماه می تصمیم گرفت 716 شغل را در تیم های فروش، عملیات و پشتیبانی اخراج کند تا به گفته خودش عملیات خود را ساده و لایه ها را حذف کند تا به تصمیم گیری سریعتر کمک کرده باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540602

مهمترین اخبار ایران و جهان: