نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 12:41

تحرکات جمهوری‌خواهان برای آغاز طرح استیضاح بایدن پیش از کریسمس

خبرها حاکی است که تحرکات جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا برای آغاز طرح تحقیقات استیضاح رئیس جمهور آمریکا پیش از کریسمس و تعطیلات مربوط به آن افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درصدد هستند مدارکی را از سوابق بانکی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا منتشر کنند که به موجب آن می‌توانند رای‌گیری قریب الوقوعی درباره تحقیقات استیضاح بایدن را آغاز کنند. گفته شده این اقدام پیش از کریسمس و تعطیلات کنگره انجام خواهد گرفت.

به گزارش «نیوزویک» «پاتریک فالون» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه اظهارات «جیمز کومر» رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان را تکرار کرد و گفت حمایت جمهوری‌خواهان برای رسمی کردن طرح تحقیقات استیضاح بایدن پیش از تعطیلات کریسمس کافی است.

به گفته فالون، انتظار می رود که رای گیری برای طرح تحقیقات مربوط به استیضاح پیش از آنکه کنگره برای تعطیلات دسامبر انجام گیرد؛ تعطیلاتی که کمتر از دو هفته دیگر آغاز می‌شود.

کومر نشانه‌های دیگری را ارائه کرد مبنی بر اینکه احتمالا تحقیقات جمهوری‌خواهان در مورد بایدن به قدری قوی است که قانون‌گذاران بیشتری را متقاعد خواهد کرد که به طرح استیضاح وی رای دهند.

به موجب اسناد به دست آمده از سوی فالون نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی، اسناد مربوط به سوابق بانکی به دست آمده است که نشان می‌دهد، یک نهاد تجاری متعلق به هانتر بایدن ماهانه پرداخت‌هایی را به حساب جو بایدن انجام می داده است.

جمهوری‌خواهان از زمانی که اکثریت مجلس نمایندگان را در ماه ژانویه به دست آوردند، قول داده‌اند که در مورد روابط بایدن با معاملات تجاری خارجی پسرش تحقیقات جدی‌تری را انجام دهند، با این حال روند تحقیقات همچنان ادامه دارد.

اگرچه تحقیقات مربوط به استیضاح بایدن به رهبری جیمز کومر، از ماه سپتامبر آغاز شد با این حال این تحقیقات هنوز از سوی مجلس نمایندگان آمریکا رسمی نشده است.

«ایان سامز» دستیار ویژه بایدن در کاخ سفید و سخنگوی وی در امور مربوط به نظارت و تحقیقات در بیانیه‌ای در این رابطه عنوان کرده است: این کمپین بی‌اساس صرفا برای جلب رضایت افراطی‌ترین نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان شکل گرفته است و یک بار دیگر ثابت می کند، جمهوری خواهان مجلس در حال هدر دادن زمان خود بر روی اولویت‌های بسیار اشتباهی هستند.

وی در ادامه گفته است: اقدام آنها به جای همکاری با رئیس جمهور در مورد مسائل و موضوعات واقعی که آمریکایی به آنها اهمیت می‌دهند ،صورت می‌گیرد. مانند کاهش هزینه‌ها، ایجاد اشتغال، مراقبت‌های بهداشتی و حافظت از امنیت ملی مردم.

کومر عنوان کرده است که همین حالا هم هانتر بایدن به دلیل مسائلی مانند فرار مالیاتی، بایستی از سوی دادگاه و وزارت دادگستری پاسخگو باشد. وی عنوان کرده است که کمیته نظارت مجلس نمایندگان به روند بررسی دخالت‌های جو بایدن در طرح‌های تجاری داخلی و بین‌المللی اعضای خانواده‌اش به سرعت ادامه می‌دهد.

اگر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان بتوانند طرح تحقیقات استیضاح بایدن را رسمی کنند، این امر به قانون‌گذاران قدرت بیشتری برای فراخواندن بایدن خواهد داد؛ موضوعی که شفافیت مربوط به وضعیت مالی و فعالیت‌های مالی رئیس جمهور آمریکا را بیشتر خواهد کرد.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594602

مهمترین اخبار ایران و جهان: