نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 23:18

خراسان‌شمالی می تواند ارتباط حوزه‌های مختلف با پاکستان را سرعت دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: خراسان‌شمالی می تواند به ارتباط در حوزه‌های مختلف با پاکستان سرعت دهد و بخش‌های مختلف استان نسبت به تعامل حوزه‌های مختلف اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در دیدار با شهریار سر کنسول پاکستان در مشهد که به دعوت دفتر وزارت خارجه به خراسان شمالی سفر کرده است از تعاملات فرهنگی استان با پاکستان خبر داد و اظهارکرد: ایران و پاکستان از یک حوزه فرهنگی هستند و مردم دو کشور اشتراکات فراوان و علاقه‌مندی‌های بسیاری نسبت به هم دارند و می‌توانند نیازمندی‌های اقتصادی یکدیگر را برآورده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی که خود سال‌ها رایزن فرهنگی ایران در پاکستان بوده، عدم شناخت طرفین از ظرفیت‌های بالای اقتصادی را از عوامل کاهش ارتباط دانست و گفت: خراسان‌شمالی می تواند به ارتباط در حوزه‌های مختلف با پاکستان سرعت دهد و بخش‌های مختلف استان پس از شناخت ظرفیت ها علاوه بر حوزه فرهنگی، نسبت به تعامل در سایر حوزه ها نیز اقدام کنند.

در این دیدار که نماینده دفتر وزارت خارجه در استان نیز حضور داشت از سر کنسول پاکستان برای زمینه سازی در خصوص سفر هیاتی از استان به پاکستان درخواست کرد که مورد استقبال طرف پاکستانی قرار گرفت.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581690

مهمترین اخبار ایران و جهان: