نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 07:29

اعزام هیات مازندرانی به روسیه باهدف کاهش میزان بازگشتی‌های صادرات غذا

استاندار مازندران از اعزام هیات تجاری و تخصصی استان به روسیه برای آموزش این بخش برای بررسی استانداردهای مواد غذایی صادراتی به روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمود حسینی پور طی گفت و‌گویی با اشاره به اعزام هیات تجاری از مازندران به روسیه اظهار کرد: در این سفر چندین موضوع مهم زیربنایی مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: بحث رعایت استانداردهای بهداشتی در حوزه صادرات محصولات غذایی که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کشور روسیه بود در این سفر مطرح شد.

حسینی پور با اشاره به وجود اختلافاتی در سال‌های گذشته بین مجموعه دامپزشکی استان مازندران و مجموعه سازمان قرنطینه فدراسیون روسیه، گفت: از آنجایی که غذای صادر شده از طرف ما به مدت چند ماه در گمرکات روسیه معطل می ماند و در سیستم قرمز لحاظ می شد و امکان ورود به روسیه را نداشت، طی مذاکرات با این سازمان مقرر شد که گروهی از بازرگانان و گروهی از فعالان تولیدات مواد غذایی ما و همچنین از دامپزشکی استان در مجموع به تعداد  ۱۵ تن برای کسب آموزش توسط فدراسیون روسیه به این کشور اعزام شدند.

استاندار مازندران تاکید کرد: فعالان اعزامی به مدت یک هفته با هدف انتقال آموزش‌ها در روسیه اقامت دارند که این شروع یک اقدام مهمی است و کشور فدراسیون روسیه برای هیچ کشوری این کار را انجام نداد اما به واسطه شرایط خاصی که برای کریدور شمال جنوب به‌وجود آمد و بستری که برای واردات مواد غذایی به روسیه فراهم شدند این موضوع را پذیرفتند.

وی بیان کرد: قطعا این آموزش‌ها در استان بین تمام تولیدکنندگان محصولات لبنیاتی و باغی در حوزه کیوی و استانداردهای کشور گسترش خواهد یافت تا بازگشتی‌های محصولات غذایی صادره به روسیه به حداقل میزان خود برسد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549602

مهمترین اخبار ایران و جهان: