نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 11:51

پرستاری که به عشق دوران کودکی خود رسید

فاطمه قنبری‌کناری از پرستارانی است که علاقه به شغل پرستاری را مربوط به دوران کودکی می‌داند و گفت: از دوران خوش کودکی که همزمان با دوران هشت سال دفاع مقدس بود برای کمک به هموطنان عزیز و علاقه‌مند به شغل پرستاری شدم.

خبرگزاری فارس استان مازندران-سمانه سراج فریدونی| همه ساله سالروز ولادت با سعادت بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب(س) که به روز پرستار نام‌گذاری شده فرصتی است تا با سیره‌ زندگی حضرت زینب(س) که همان تبلیغ نهضت حسینی همراه با صبر، استقامت و دلجویی و پرستاری از بیماران بوده بیشتر آشنا شویم.

یک پرستار که الگوی خود را حضرت زینب(س) قرار می‌دهد در طی شبانه‌روز شاهد صحنه‌هایی از درد و رنج بیماران، گریه و زاری همراهان و حتی مرگ یک بیمار است که می‌تواند تاثیر منفی در روح و روان آن پرستار‌ داشته باشد اما بهترین لحظه یک پرستار آن زمانی است که لبخند رضایت بیمار را می‌بیند و آن وقت است که خستگی از بدن او خارج می‌شود که هیچگاه این لحظه قابل توصیف نیست.

 یک پرستار نجات جان یک فرد را مهمترین اولویت خود می‌داند و به همین دلیل است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید (هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند خداوند متعال او را با ابراهیم خلیل محشور می‌کند.)

به مناسبت روز پرستار با یک بانوی پرستار فریدونکناری که ۱۸ سال سابقه فعالیت در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار را دارد به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

فاطمه قنبری‌کناری از پرستارانی است که علاقه به شغل پرستاری را مربوط به دوران کودکی دانست و اظهارکرد: از دوران خوش کودکی که همزمان با دوران هشت سال دفاع مقدس بود برای کمک به هموطنان عزیز و علاقه‌مند به شغل پرستاری شدم.

وی که ۲۷ سال از زندگی مشترک خود را سپری کرده و دارای دو فرزند پسر می‌باشد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۵ به استخدام وزارت بهداشت و درمان درآمدم و از همان سال در بخش اورژانس بیمارستان امام‌خمینی(ره‌) فریدونکنار مشغول فعالیت بودم.

این بانوی پرستار فریدونکناری با اشاره به اینکه شغل پرستاری مثل هر شغل دیگری سختی و مشکلات خاص خودش را دارد، تصریح کرد: حدود ۱۴ سال از سابقه کاری در بخش اورژانس می‌گذرد که به دلیل مشکلات جسمی و علاقه‌ای که به اتاق عمل داشتم درخواست جا‌به‌جایی دادم و در سال ۱۳۹۹ در اتاق عمل مشغول فعالیت شدم.

قنبری‌کناری افزود: بابت عشق و علاقه‌ای که به شغل پرستاری دارم همیشه شاکر خدای مهربان هستم و هیچ گله و شکایتی از این انتخابم ندارم.

وی با اشاره به اینکه همسرم در تمام مراحل زندگی یارو و یاورم بوده است، گفت: بیشتر روزهای هفته را به دلیل شیفت‌هایی که دارم درگیر کار هستم و با همکاری خانواده به‌ویژه حمایت‌‎های همسرم موجب شده با صبر و استقامت بیشتری به مسیر خود ادامه دهم.

این بانوی پرستار با بیان اینکه مهارت، علم، دانش پرستاری در کنار حس انسان دوستی و کمک به همنوعان  ثمربخش‌تر بوده ونتایج بهتری به دنبال خواهد داشت، افزود: هر پرستاری باید خود را مسؤول مراقبت از بیماران بداند و نقش خود را تا جایی که توان دارد به نحو احسن ایفا کند.

قنبری کناری با اشاره به اینکه پرستار نمونه باید از صبر، مهارتِ ارتباط با بیمار و همراهان، علم و دانش پرستاری برخوردار باشد، تاکید کرد: متاسفانه دانشجویان بعد از فارغ‌‌التحصیلی به دلیل نداشتن تجربه کافی در مراقبت از بیماران از مهارت کافی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه برخی از بیماران برای پرستاران ارزش و جایگاهی که در شأن یک پرستار باشد را رعایت نمی‌کنند، گفت: از مسؤولان و مردم می‌خواهیم  که به شغل پرستاری و جایگاه آن‌ها که در شأن و مقامشان است ارزش قائل شوند.

این بانوی پرستار فریدونکناری به یکی از خاطرات زیبا و دلنشین خود در شغل پرستاری اشاره کرد و افزود: در سفر اولم به کربلا از اینکه به عنوان یکی از اعضای کادر درمان همکاری می‌کردم خیلی خوشحال بودم  و حضور اهل بیت را در همه جا حس می‌کردم و این موجب می‌شد که هیچ‌گاه احساس تنهایی نمی‌کردیم و این یکی از بهترین تجربه‌ای بود که در این سفر به دست آوردم.

 قنبری کناری کشتار زنان و کودکان مظلوم غزه به دست صهیونیست‌ها را کاری بسیار وقیحانه برشمرد و گفت: اسرائیل با این نسل‌کشی که به راه انداخته  گور خودش را کنده و مطمئن باشید که مردم غزه پیروز این جنگ خواهند بود.

این بانوی پرستار فریدونکناری با بیان اینکه زینبی بودن یک پرستار با دارا بودن صبر و استقامت می‌تواند در مسیر حضرت زینب(س) حرکت کند، تصریح کرد: یکی از سیره آن حضرت از خود گذشتگی و خستگی ناپذیر بودن در مقابل همه سختی‌ها و  کمک به همنوعان می‌باشد.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578502

مهمترین اخبار ایران و جهان: