نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 20:21

نقش محوری هلال احمر در حوزه پدافند غیر عامل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به تمامی حوادث نقش پدافند غیر عامل بسیار مهم و محوری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عصر امروز در نشست تخصصی پدافند غیرعامل که در جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، اظهارداشت: در جهان امروز، مبحث پدافند غیرعامل به قدری دارای اهمیت است که کشورهای توسعه یافته بخش مهمی از برنامه ریزی‌های جامع و ملی خود را به آن اختصاص می دهند.

وی با بیان سخنان مقام معظم رهبری «پدافند غیر عامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می‌کند» بر اهیمت پدافند غیر عامل تأکید کرد و افزود: یکی از بهترین و مؤثرترین روشهای دفاع در برابر انواع تهدیدات پدافند غیر عامل است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی حرکت همگانی در زمینه ارتقای حوزه پدافند غیرعامل را بسیار مهم دانست و گفت: امروز باید پدافند غیرعامل را به شکلی جدی تر در کشور دنبال کرد، پدافند غیرعامل صرفا به معنای مقابله با حملات شیمیایی و پرتویی نیست بلکه در تمام بخش های کار و زندگی ما نمود پیدا می‌کند.

کاوسی ادامه داد: بی شک ایمنی در امدادرسانی مساله مهمی است و باید به صورت جدی به آن توجه کرد، قسمتی از این ایمنی به آمادگی مرتبط است و به همین علت است که آمادگی هلال احمر همواره ضروری است.

وی افزود: باید برای هر گونه حادثه ای آماده بود و ارزیابی میزان آمادگی از جمله اقداماتی است که در این راستا باید انجام شود.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559190

مهمترین اخبار ایران و جهان: