نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:24

15 میلیارد پروژه آبی در سفر رئیس جمهور به کردستان افتتاح شد

استاندار کردستان گفت: طی دو روز سفر رئیس جمهور و هیئت دولت 14 تا 15 میلیارد تومان پروژه آبی در کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم افتتاحیه طرح‌های وزارت نیرو در کردستان در بانه اظهار کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که در این ایام میزبان رئیس جمهور محبوب و نستوه هستیم شور و نشاط در همه جای استان کاملا مشهود و ملموس است.

وی افزود: دوست و دشمن پیوند ناگسستنی مردم را با دولت و رئیس جمهور دیدند و همه دلسوزان و کسانی که برای آینده ایران اسلامی تلاش می‌کنند و دغدغه‌مند پیشرفت مردم این مرز و بوم هستند تقدیر کردند.

وی اضافه کرد: در اولین ماهی که توفیق خدمت‌گذاری مردم کردستان را پیدا کردم در یک روز همه استان را پیمودیم آن روز جمع‌بندی که صورت گرفت قریب 30 هزار میلیارد پروژه در کردستان کلید خورده اما بسیاری از آنها از جمله 7 سد بزرگ و کوچک نیمه تمام مانده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: در این دو سال که از دولت سپری شده یکی از مهمترین حوزه‌ها که خدمت ماندگار ارائه کرده حوزه وزارت نیرو است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اولین نمونه کار جهادی انتقال آب از سد آزاد به سنندج بود، گفت: امروز هم پروژه‌های کلانی که هر کدام از آنها این شایستگی و عظمت را دارد که جشن برگزار کنیم در این سفر پرخیر و برکت تعدادی از این پروژه‌ها با ارزش 14 تا 15 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها دغدغه و تنش آبی را به صورت کامل در شهرهای مختلف حل خواهد کرد و امیدواریم سال آینده برای چندین کلان پروژه آبی دیگر شاهد حضور رییس جمهور به کردستان باشیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: صدور مجوز انتقال آب از سد سیازاخ به یاسوکند را بگیریم و این بدین معناست که تا افق 1420 هیچ دغدغه‌ای در مورد تامین آب شرب و حوزه صنعت نداریم.

وی عنوان کرد: در حوزه آب کشاورزی هم که بخشی از آن در مریوان افتتاح می‌شود امیدواریم خداوند توفیق بدهد با توجه به عنایتی که دولت تدبیر و امید دارد شاهد تحول و توسعه در همه شاخص‌ها باشیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559790

مهمترین اخبار ایران و جهان: