نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 21:21

دولت متعهد به ساخت 30 هزار کیلومتر آزادراه است

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: دولت سیزدهم متعهد به ساخت 30 هزار کیلومتر آزاد راه یا راه اصلی در کشور شد که تاکنون 16 هزار کیلومتر از این میزان، عملیاتی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، محمدرضا کدخدا زاده عصر امروز در آئین بهره‌برداری از قطعه نخست جاده دولت‌آباد(زاوه)- تربت‌حیدریه اظهار کرد: به هر سوی کشور که نگاه کنیم، یک کارگاه راه سازی فعالی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به نا ایمن بودن محور خواف - رشتخوار - تربت‌حیدریه که ظرف سه روز اخیر تلفات انسانی بسیار دردناک و به دنبال آن نارضایتی شهروندان رشتخوار را به همراه داشت نیز گفت: در منطقه خواف با تعدد معادن سنگ آهن و به تبع آن تردد تریلر و خودروهای سنگین مواجه هستیم.

کدخدازاده افزود: اکنون ما قطعه یک از سمت تربت‌حیدریه و قطعه 10 از سمت خواف را با مشارکت ایمیدرو در حال انجام داریم که تقریبا رو به نهایی شدن است .

بهره برداری از قطعه نخست جاده دولت آباد- تربت حیدریه با ۷۵۰ میلیارد ریال 

در ادامه این آئین محسن زنگنه ، نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: عملیات اجرایی این قطعه با انجام ۱۱۸۹۰ تن آسفالت و ۴۱۰۰ متر گاردریل با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال در طول یکسال گذشته صورت گرفته است.

وی گفت: تأمین اعتبار این پروژه علاوه بر اعتبارات وزارت راه برای نخستین بار در استان خراسان رضوی با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از محل ماده ۵۶ قانون بودجه عمومی کشور و از طریق بانک مسکن با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال تأمین می گردد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559246

مهمترین اخبار ایران و جهان: