نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 01:06

سایت دفن زباله « هردراز » در ایلام ساماندهی می‌شود

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز ایلام گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ریخته شدن شیرابه حاصل از زباله‌ها در معابر شهری، سایت دفن زباله «هردراز» ساماندهی می‌شود.

رضا امیری مقدم معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام، بامداد یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سایت دفن زباله «هردراز» ساماندهی می شود.

وی افزود: بنابه دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مبنی بر ساماندهی سایت دفن زباله «هردراز»، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز ایلام، مسئولان اداره کل محیط زیست استان و شهرداری ایلام از این سایت دفن زباله بازدید و دستورات لازم برای ساماندهی آن صورت پذیرفت. 

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام یادآور شد: در جریان این بازدید مقرر شد، شهرداری ایلام در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی سایت دفن زباله «هردراز»، جلوگیری از سوزاندن زباله ها در این سایت و مدیریت ورود نخاله های ساختمانی با استفاده از سیستم هوشمند RFID با نصب دستگاه رادیو شناسه بر روی خودروهای حمل نخاله به منظور ورود مدیریت شده نخاله ها به سایت دفن زباله و جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه معابر برون شهری و دیگر مناطق غیر مجاز اقدام شود. 

وی اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ریخته شدن شیرابه حاصل از زباله ها در معابر شهری شهرداری ایلام می بایست در سریع ترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی باکس های معیوب و خودروهای حمل زباله اقدام کند. 

وی تاکید کرد: احداث کارخانه بازیافت زباله در استان از مطالبات جدی مردم و حافظان محیط زیست است که باید در دستور کار شهرداری ایلام قرار گیرد. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در حالی که میانگین تولید زباله در کشور به ازای هر نفر در روز ۸۰۰ گرم است، این میزان در ایلام ۳۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553602

مهمترین اخبار ایران و جهان: