نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 11:09

دیدار باقری و قائم مقام وزارت خارجه عربستان در پکن

معاون سیاسی وزارت امور خارجه و قائم مقام وزارت خارجه عربستان در پکن دیدار و ضمن مرور روند همکاری‌ها در ۹ ماه گذشته، بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کردند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ولید بن عبدالکریم الخریجی قائم مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه نخستین نشست کمیته مشترک ایران، عربستان و چین عصر روز‌ جمعه ۲۴ آذرماه در پکن دیدار و گفت‌وگو کردند.

دو طرف در این دیدار با مرور روابط دوجانبه و روند پیشرفت همکاری‌ها طی ۹ ماه گذشته از استمرار رایزنی‌ها در سطوح عالی و کاری و در موضوعات مورد علاقه طرفین استقبال کرده و بر افزایش تعاملات دوجانبه تأکید کردند. 

طرفین در این دیدار بر توقف هرچه سریع‌تر حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لزوم کمک رسانی فوری به مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

به گزارش فارس، نخستین نشست کمیته سه‌جانبه ایران، چین و عربستان سعودی در سطح معاونان وزرای خارجه روز جمعه در پکن برگزار شد.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) پیش از این خبر داده بود که علی باقری معاون سیاسی ، «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان سعودی و «دنگ لی» معاون وزیر امور خارجه چین در این نشست درباره پیگیری توافق پکن که اسفند سال گذشته بین ایران و عربستان و با حضور چین حاصل شد حضور داشته‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606102

مهمترین اخبار ایران و جهان: