نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 16:07

اجرای ۹۶ عنوان برنامه هفته بسیج در کهگیلویه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت از اجرای ۹۶ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان‌ و بخش‌های تابعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید علی‌اصغر پوربهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: ۹۶ برنامه برای این هفته در شهرستان و بخش‌ها تدارک دیده شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهدشت از اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، میز خدمت، توزیع جهیزیه و ویزیت رایگان‌، برگزاری یادواره‌های بخشی، تجلیل و دیدار از ایثارگران و حضور میقات صالحین در مصلاهای نماز جمعه به عنوان بخشی از این برنامه‌ها نام برد.

وی از برگزاری برنامه شکوه پایداری با حضور بسیجیان در مرکز شهرستان و بخش‌های مختلف به عنوان شاه‌بیت این برنامه‌ها نام برد.

پوربهشت هفته بسیج را فرصتی برای تبیین عملکردها عنوان و به تشریح برخی از عملکردهای ناحیه مقاومت بسیج دهدشت طی یکسال اخیر پرداخت و با بیان این‌که بسیج ماموریت ثابتی ندارد و متناسب با نیاز نظام و مردم در همه صحنه‌ها ورود می‌کند گفت: بخشی از عملکردها تخصصی هستند اما نقش بسیج در حوادث اخیر و جنگ ترکیبی بی‌نظیر بود و هزاران جلسه روشنگری و تبیینی در مدارس، محلات مختلف شهر، مساجد و حسینیه‌ها برگزار کردیم.

وی مهم‌ترین بُعد عملکردی در ناحیه مقاومت بسیج را مربوط به حوزه فرهنگی عنوان و تصریح کرد: در همین راستا ۱۱۰ مورد یادواره شهدای خانگی، ۳۰ مورد آبروی محله، ۴۰ مورد یادواره پایگاهی، پنج مورد بخشی و ۱۰ مورد یادواره اقشاری طی یکسال اخیر در شهرستان برگزار شد، شاه بیت این یادواره‌ها، یادواره ۴۲۰ شهید والامقام شهرستان بود که در حد کنگره ملی استانی برگزار شد.

پوربهشت با بیان این‌که در مناسبت‌های ملی و مذهبی و هفته دفاع مقدس برنامه‌های خوبی در شهرستان اجرا شد گفت: در هفته دفاع مقدس۴۵۰ پیشکسوت مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی از برگزاری موکب شهدای شهرستان، برنامه‌های جاماندگان اربعین حسینی، توزیع ۳۲۲۰ مورد بسته معیشتی، ۴۰ اردوی جهادی، توزیع ۵۸۰ مورد لوازالتحریر، ۱۰۰ مورد اردوهای جهادی عمرانی، توزیع لوازم برای خانواده‌های نیازمند ۱۰۰ مورد، توزیع ۴۲ قلم بسته آزمایشگاهی، کمک نقدی برای تعمیر مسکن ۱۷ مورد به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و واکسیناسیون دو هزار راس دام سبک و سنگین به عنوان بخشی دیگر از عملکرد‌های ناحیه مقاومت بسیج دهدشت طی یکسال اخیر نام برد.

پوربهشت گفت: در بحث صندوق تسهیلات اشتغالزایی و اقتصادی مقاومتی برای ۲۶۴ نفر پرونده تشکیل دادیم و تاکنون ۲۵ میلیاردتومان پرداختی داشته‌ایم.

وی هم‌چنین از برگزاری ۳۲ مورد اردوی جهادی پزشکی با حضور بهترین پزشکان متخصص شهرستان در مناطق محروم به عنوان دیگر عملکرد ناحیه مقاومت بسیج دهدشت طی یک سال اخیر نام برد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577690

مهمترین اخبار ایران و جهان: