نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 21:11

سرخه به کتابخانه سیار نیاز دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: وجود یک کتابخانه سیار در سرخه برای خدمت‌رسانی به مناطقی که فاقد کتابخانه عمومی هستند، لازم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان، با اشاره به پیش رو بودن هفته کتاب، با تأکید بر اهمیت این هفته بیان کرد: ویژه‌برنامه‌های متعدد و متنوعی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تهیه و تدارک دیده و این برنامه‌ها از یوم‌الله 13 آبان ماه در استان سمنان آغاز شده است و تا پایان این ماه نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای 421 برنامه و فعالیت به مناسبت هفته کتاب‌خوانی خاطرنشان کرد: به صدا درآمدن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس، تقدیر از نویسندگان و پیشکسوتان عرصه کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، برپایی لیگ کتاب‌خوانی با همکاری آموزش و پرورش با حضور دانش‌آموزان، برپایی جشن کتاب در روستا و افتتاح بوستان کتاب، ثبت‌نام عضویت رایگان در سه روز در تاریخ‌های ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه ازجمله برنامه‌های شاخص این هفته خواهد بود.

طاهریان با بیان اینکه برای خدمت‌رسانی به مناطقی که فاقد کتابخانه عمومی بوده، وجود یک کتابخانه سیار در سرخه لازم است، تصریح کرد: اگر خیری پیدا شود که خودرویی با حداقل امکانات در اختیار اداره کتابخانه‌های شهرستان سرخه قرار دهد، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در خصوص تجهیز آن اقدام خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزود: این کتابخانه‌ها می‌توانند نیاز مطالعاتی مردم را تأمین کنند و با هزینه‌ای بسیار کمتر از ساخت و تجهیز و نگهداری یک کتابخانه ثابت اداره شوند.

طاهریان گفت: با توجه به اینکه امکان ساخت کتابخانه در همه مناطق نیز وجود ندارد، می‌توان با راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های سیار، نیاز روستاهای شهرستان و نواحی شهری فاقد کتابخانه را رفع کرد.

وی پیشنهاد داد: مصوب شود در هر جلسه، معرفی چند کتاب در موضوعات مختلف توسط مدیران و اعضای انجمن در دستور کار قرار گیرد تا موجب ایجاد رغبت به مطالعه بین مدیران شود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570890

مهمترین اخبار ایران و جهان: