نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 17:16

عزم تاجیکستان برای افزایش 2 برابری تولید «انرژی سبز»

رئیس جمهور تاجیکستان در نشست جهانی آب و هوا از عزم این کشور برای افزایش 2 برابری تولید انرژی سبز و اجرای استراتژی توسعه اقتصاد سبز با جذب سرمایه‌گذاری و فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در نشست جهانی آب‌وهوا در دوبی اظهار داشت: تاجیکستان استراتژی ملی سازگاری با تغییرات اقلیمی را تا سال 2030  اجرا می‌کند و به دنبال کاهش اثرات منفی بر حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی است.

وی در ادامه به مزیت‌های کشورش در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی از جمله انتشار کم گازهای گلخانه‌ای، جایگاه پیشرو در تولید «انرژی سبز» و رتبه ششم در جهان از نظر درصد تولید از منابع تجدیدپذیر، اشاره کرد.

به گفته رئیس جمهور تاجیکستان، این کشور قصد دارد تولید «انرژی سبز» را دو برابر کند و در حال اجرای استراتژی توسعه اقتصاد سبز برای سال‌های 2037-2023 با جذب سرمایه‌گذاری و فناوری است.

رئیس جمهور تاجیکستان در بخش دیگری به کاهش منابع آبی به دلیل آب شدن سریع یخچال‌ها اشاره کرد.

وی همچنین گفت که تاجیکستان یک قطعنامه سازمان ملل در مورد حفاظت از یخچال‌های طبیعی پیشنهاد کرد و به ابتکار این کشور «صندوق بین‌المللی حفاظت از یخچال‌های طبیعی» ایجاد شد.

رحمان با ابراز اطمینان از حمایت جامعه جهانی برای دستیابی به اهداف مرتبط با آب، بر آمادگی تاجیکستان برای ادامه همکاری در دستورکار جهانی آب و اقلیم تاکید کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591546

مهمترین اخبار ایران و جهان: