نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 13:13

آبادانی ۶ روستای گردشگری در ایلام با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: جهت عمران و آبادی ۶ روستای هدف گردشگری در ایلام اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در استان ایلام تعداد ۶ روستای هدف گردشگری وجود دارد.

وی افزود: جهت عمران و آبادی این تعداد روستا اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۳۰میلیون تومان هزینه  شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ادامه داد: این روستا ها شامل حیدرآباد در بخش سیوان، سراب کلان در شهرستان سیروان، روستای پشت قلعه در شهرستان آبدانان، روستای زنجیره در شهرستان چرداول و سنگ سفید در شهرستان چرداول روستاهای هدف گردشگری در استان ایلام هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ادامه داد: همچنین در دولت سیزدهم تعداد ۶ روستای دیگر از جمله روستای زید، هاشم آباد و ارمو، شیخ مکان دره شهر، خوران در ایوان، بیشه دراز در دهلران و روستای بانسرود در شهرستان چوار بر اساس شاخص‌های وزارتی معرفی و بارگذاری شده که منتظر نتیجه بررسی ها هستیم. 


 شریفی خاطرنشان کرد: روستاهای هدف گردشگری استان ایلام علاوه‌ بر اینکه به لحاظ کشاورزی قابل توجه هستند به دلیل نزدیکی به جاذبه های شاخص طبیعی و تاریخی همواره محل تردد گردشگران هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال‌های اخیر نه تنها روستاهای هدف گردشگری بلکه گردشگری روستایی به طور چشمگیری رو به رشد بوده است که این مهم می طلبد  برنامه های توسعه گردشگری با رویکرد گردشگری کشاورزی و روستایی بیشتر مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد: نقطه قوت روستاهای استان نزدیکی به جاذبه های شاخص، علاقمندی جوامع محلی جهت مشارکت در طرح های گردشگری است و عمده ضعف این روستاها تعریف نشدن رویدادهای گردشگری روستایی که مکمل فعالیت های گردشگری هستند.

وی با اشاره به اینکه، در حال برنامه ریزی برای فعال کردن رویدادها هستیم، گفت: به لحاظ معیشتی عمده بافت روستاها کشاورزی و دامپروری و صنایع دستی بوده که می‌توان سایر فعالیت های معیشتی روستای را نیز توسعه و ترویج داد. 

شریفی خاطرنشان کرد: عمده خدمات ارائه شده به گردشگران اقامتی، پذیرایی و بلد محلی بوده که انتظار می رود فعالیت های مشارکتی در فعالیت های روزمره و آموزشی نیز به آن اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، روستاها با داشتن آب و هوایی بسیار مطلوب و همچنین داشتن آثار تاریخی و طبیعی می توانند محلی مناسب برای بازدید گردشگران باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561890

مهمترین اخبار ایران و جهان: