نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 11:59

راهپیمایی ۱۳ آبان و روایتی از حضور اقشار مردم

راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور چشمگیر اقشار مردم ایلام با مشت‌های گره خورده علیه رژیم منحوس صهیونیست به جهانیان نشان داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ۱۳ آبان در تاریخ جمهوری  ایران اسلامی به نام روز مبارزه با استکبار جهانی و همچنین گرامیداشت شهدای دانش آموز و دانشجو در تقویم ملی ایران و اذهان ملت های  مسلمان به عنوان روزی یادآور به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان توسط دژخیمان رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ نامگذاری شده و در خاطره ها مانده است.

 این روز از جمله رویدادهای تاریخ ساز برای مردم میهن ماست که نشان دهنده نقش این  قشر دانش‌آموز و دانشجو در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن تا کنون است.

امروز مردم در تمام نقاط  استان ایلام  همزمان با سراسر کشور مثل همیشه با قدم های استوار و مشت های گره کرده به خیابان ها آمدند تا بارد انزجار خود را از ژریم منحوس صهیونیست به جهانیان نشان دهند.

 مردم شهر ایلام نیز با حضور چشمگیر خود در این راهپیمایی خواستار توقف رفتارهای وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیست با حمایت های آمریکا بر علیه مردم مظلوم و کودکان بی دفاع غزه شدند.

 کودکان و نوجوانان ایلام در راهپیمایی امروز حضور پرشور و پررنگی را از خود به یادگار گذاشتند.

مریم دختر ۱۲ ساله ای بود که همراه دوستان خود با کشیدن پرچم فلسطین بر پیشانی خود هنگام  فریاد زدن مرگ بر اسرائیل تمام انزجازش را در مشت های گره کرده خود پنهان کرده بود.

او گفت: امروز آمده ام تا به کودکان و دختران بی گناه غزه بگویم تنها نیستند و ما در جای جای کشور ایران به یاد آنها هستیم. 

علی پسر نوجوان ایلامی پرچم فلسطین را بر دوش خود انداخته بود و گفت:  آمریکا بداند با حمایت های خود از اسرائیل بیش از گذشته نه تنها از چشم مسلمان، بلکه از نگاه تمام انسان ها با هر دین و آیینی تا ابد منفور است.

ننه سکینه نیز در حالی‌که چادرش را محکم گرفته بود با چشم های اشکبار گفت: این روزها و شب ها را با دلهره مردم بی گناه غزه سپری می‌کنم، امیدوارم به زودی زود با ظهور مولایمان مهدی فاطمه (عج) شاهد نابودی اسرائیل و پیروزی فلسطین و غزه باشیم. 

آقای رحمانی یکی دیگر از شرکت کنندگان در راهپیمایی هنگام آتش زدن پرچم اسرائیل گفت: من نتوانستم در برابر بغض های پدران هنگام تشییع فرزندان خود در غزه بی تفاوت باشم، برا همین با وجود کسالتی که داشتم در این مراسم شرکت کردم. 

مادری که همراه کودک خود در راهپیمایی امروز شرکت کرده بود،گفت: فرزندم تنها ۱سال و ۶ ماه دارد، او را با خود همراه کرده ام تا به مادران داغدار این روزهای غزه بگویم درست است که در کنار شما نیستیم اما هیچگاه دست از فریاد خود جهت فریادتان به گوش جهانیان بر نخواهیم داشت.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560546

مهمترین اخبار ایران و جهان: