نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 16:14

تایید خروج حداقل ۱۰۰ تبعه انگلیس از غزه

معاون نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه (امروز) خبر داد که بیش از ۱۰۰ شهروند این کشور از طریق گذرگاه رفح، غزه را ترک کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی در جنگ ظالمانه علیه فلسطینیان ادامه دارد، خروج بیش از ۱۰۰ شهروند انگلیسی از غزه خبرساز شده است.

یک روز بعد از گمانه‌زنی رسانه غربی درباره تدارک مصر برای خارج کردن صدها نفر از شهروندان کشورهای خارجی از غزه، یک مقام ارشد انگلیسی در این باره اظهارنظر کرد.

«اولیور دودن» معاون نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه روز یکشنبه (امروز) با شبکه بی‌بی‌سی خبرها درباره خروج تعدادی از اتباع این کشور از غزه از طریق گذرگاه رفح مصر را تایید کرد.

این مقام ارشد انگلیسی ضمن تایید خروج بیش از صد نفر از شهروندان این کشور از غزه گفت: «بسیار ناامیدکننده است که گذرگاه (رفح روز شنبه دیروز) بسته شد».

یک مقام مرزی مصر اعلام کرد که بسته شدن روز شنبه که چند ساعت به طول انجامید، به دلیل اقدام احتیاطی در قبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی انجام شد.

روز شنبه بود که یک مقام مصری در مصاحبه با شبکه سی ان ان خبر داد که این کشور در تدارک برای خارج کردن ۷۳۰ تبعه خارجی از غزه است. این مقام که نامش منتشر نشد، افزود، قرار است ۵۵ شهروند مصر، ۳۸۶ تبعه آمریکایی، ۱۱۲ شهروند بریتانیایی، ۷۷ فرانسوی و ۱۵۱ شهروند آلمانی امروز غزه را ترک کنند.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) خبر داده بود که روز چهارشنبه هفته گذشته اولین گروه از شهروندان این کشور از طریق گذرگاه رفح، از غزه خارج شدند.

پنجشنبه هفته گذشته بود که وزارت خارجه مصر از تحرکات این کشور به منظور خارج کردن حدود ۷ هزار نفر از اتباع خارجی از نوار غزه خبر داده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه مصر تاکید شده بود که این کشور از طریق گذرگاه رفح در حال آماده شدن برای تسهیل تخلیه نزدیک به ۷ هزار شهروند خارجی از بیش از ۶۰ کشور در غزه است.

اولیور دودن معاون نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه روز یکشنبه (امروز) با بی‌بی‌سی افزود: «ما از نزدیک در حال تعامل هستیم و ما امیدواریم که گذرگاه (رفح) امروز بازگشایی شود و شهروندان بریتانیایی بیشتری وضعیت (غزه) را ترک کنند».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562202

مهمترین اخبار ایران و جهان: