نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 09:39

۵۳۶ هزار نخ سیگار قاچاق در سمنان کشف شد

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۵۳۶ هزار نخ سیگار قاچاق با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی این استان کشف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مبارزه خستگی‌ناپذیر پلیس با پدیده قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان با انجام کار اطلاعاتی و اقدامات هوشمندانه از قاچاق مقادیر زیادی سیگار در این استان مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس توانستند، خودروی تریلر ولوو به شماره معلوم که قصد انتقال سیگارهای قاچاق را در پوشش خرده‌بار مجاز از تهران به یکی از استان‌های شمال شرقی را داشت، شناسایی و آن را در محور سمنان- دامغان توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه سرنشینان خودرو قصد داشتند با استفاده از بارنامه‌های غیررسمی مأموران را فریب دهند، افزود: با هوشیاری مأموران در بازرسی از قسمت بار تریلر مقدار ۵۳۶ هزار نخ سیگار فاقد مدارک گمرکی و مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط و قاچاق که به‌صورت ماهرانه‌ای در خرده‌بارهای دیگر جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه ارزش محموله کشف‌شده طبق نظر کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان کرد: هر 2 سرنشین تریلر دستگیر و پس از تکمیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت‌های اصلی مأموریتی پلیس امنیت اقتصادی است و این پلیس با تمام توان و با همکاری دیگر پلیس‌های تخصصی و دستگاه‌های برون‌سازمانی تمام‌قد با قاچاقچیان کالا و ارز برابر قانون مقابله خواهند کرد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547190

مهمترین اخبار ایران و جهان: