نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 18:51

رهبران غرب مدافع تل‌آویو؛ مردم غرب طرفدار فلسطین

رهبران کشورهای غربی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند اما مردم کشورهای غربی برخلاف نظر رهبران غربی مدافع فلسطین هستند.

فارس پلاس؛ روایت روز - چندین کشور از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلان حمایت کرده‌اند که در میان این کشورهای برجسته‌ای مانند ایالات‌متحده، بریتانیا، استرالیا، فرانسه، نروژ، اتریش، آلمان، هند، کانادا، لهستان، اسپانیا و حتی اتحادیه اروپا وجود دارند. برخی از این کشورها بیانیه‌های جداگانه برای حمایت از رژیم تل آویو صادر کرده‌اند. رسانه اسرائیلی مدعی است که ۸۴ کشور از اسرائیل حمایت کرده‌اند.
 


در این گزارش به کشورهایی می‌پردازیم که علاوه بر حمایت از رژیم صهیونیستی، سران آنها به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند اما مردم این کشورها برخلاف رهبران خود به حمایت از فلسطین پرداخته‌اند:

آمریکا

در هفته‌های گذشته بایدن به فلسطین اشغالی سفر می‌کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «سطح همکاری با آمریکا بی‌سابقه است» پیش از این دیدار آمریکا  ۸میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک تسلیحاتی کرده بود.
 


ماشین کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین توسط آمریکا کوک می‌شود ولی مردم آمریکا در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند. در نیویورک تجمع بزرگی در حمایت از فلسطین صورت می‌گیرد که مورد توجه کاربران جهانی قرار می‌گیرد.
 


در واشنگتن در حمایت از فلسطین تظاهرات برگزار می‌کنند و به نماز جماعت می‌ایستند.
 


تجمع حمایت از فلسطین در دیگر ایالت‌های آمریکا اتفاق افتاده است. حتی یهودیان آمریکایی به دلیل «نسل کشی» اسرائیل در کاخ سفید راهپیمایی کردند. این یهودیان با شعار«نه به نام ما» از صهیونیست‌های اسرائیلی تبری جستند ولی پلیس آمریکا تعدادی از این تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.
 

ایتالیا

نخست‌وزیر ایتالیا با نتانیاهو دیدار می‌کند. نخست وزیر ایتالیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست فرصتی برای بررسی اوضاع در سایه کنفرانسی بود که در قاهره درخصوص اوضاع فلسطین و رژیم‌صهیونیستی برگزار شد.
 


در ۲۱ اکتبر مردم ایتالیا در شهر میلان به حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند.
 

انگلیس

انگلیس از روز اول عملیات طوفان الاقصی در کنار رژیم صهیونیستی ایستاد. ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اخیرا به فلسطین اشغالی سفر کرد. سوناک، رهبر بریتانیا در اسرائیل از حمله به غزه حمایت کرد و گفت «در راستای قوانین بین المللی است».
 


تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری مردم لندن برای حمایت از فلسطین از رخدادهای قابل توجه این کشور است.
 

 

یونان و هلند

نخست وزیر یونان در سفر به فلسطین اشغالی، گفت: «امیدوارم تلفات انسانی جنگ خیلی زیاد نباشد»، و مارک رات نخست‌وزیر هلند نیز در سفر به فلسطین اشغالی از اسرائیل حمایت کرد.

 

مردم آمستردام هلند در حمایت از فلسطین راهپیمایی گسترده برگزار کردند.
 


در شهر آتن راهپیمایی گسترده برای حمایت از فلسطین برگزار شد.
 

فرانسه

رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تهدید علیه ایران و حزب‌الله گفت: «پیشنهاد ما ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با گروه‌هایی است که همهٔ ما را تهدید می‌کنند.»
 


پاریس در همبستگی با مردم فلسطین و علیه سیاست‌های ماکرون به خیابان‌ها آمدند.
 

 

درحالی که مردم جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی قیام و ابراز همبستگی با مردم فلسطین می‌کنند براندازان در فرانسه راهپیمایی در حمایت از اسرائیل برگزار کردند که در نوع خود بی‌نظیر است!
 


پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563590

مهمترین اخبار ایران و جهان: