نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 17:38

رسانه‌های غربگرا باز هم موضع کیهان را تحریف کردند

رسانه‌های زنجیره‌ای در اوج بی‌اخلاقی رسانه‌ای بار دیگر و برای چندمین بار اقدام به تحریف موضع روزنامه کیهان کردند.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - کیهان نوشت: در هفته‌های اخیر برای چندمین بار شاهد شیطنت رسانه‌ای از سوی رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات بوده‌ایم. این طیف چندین بار پیام‌های خوانندگان محترم روزنامه کیهان را تقطیع و تحریف کرده‌اند. این مسئله به خودی خود نشانگر عمق بی‌اخلاقی و عدم حرفه‌ای‌گری در این رسانه‌ها و نشانه حقانیت مواضع اصولی و دشمن‌شکن کیهان است.

در آخرین مورد از این بی‌اخلاقی رسانه‌ای که مورد سو استفاده ضد انقلاب خارج نشین و رسانه‌های معاند نیز قرار گرفته است پیام یکی از خوانندگان محترم روزنامه به صورت ناقص و به عنوان و از قول روزنامه کیهان عنوان شده است. در این پیام دریافتی عنوان شده است:«در جواب دوستانی که از چرایی عدم ورود جمهوری اسلامی به صحنه نبرد فلسطین سؤال می‌کنند عرض می‌کنم گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیداری و تقویت ملت‌هاست و البته هر ملت زیر ستم و مظلومی را که اراده بر آزادگی دارد، حمایت و تقویت می‌کند ولی به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شود و دقیقا این راهبرد تاکنون خنثی‌کننده سناریوهای مختلف آمریکا علیه ایران در منطقه غرب آسیا بوده است.» اما رسانه‌های مدعی اصلاحات با تقطیع و تحریف این مطلب، به نقل از کیهان مدعی شده‌اند:«ایران به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شود»!

لازم به ذکر است موضع روزنامه کیهان در قبال عملیات غرور‌آمیز طوفان‌الاقصی و مسائل مربوط به جنگ حماس و رژیم صهیونیستی مشخص و متقن بوده است و در گزارش‌ها‌، یادداشت‌ها و سرمقاله‌های روزنامه در طی 26 روزی که از آغاز این جنگ گذشته است منعکس شده است. فارغ از موضع ما، رهبر معظم انقلاب و مسئولان در دولت و سایر قوا و نهادها در سخنان‌، یادداشت‌ها و رایزنی‌های خود موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ابتکار عمل و مبارزات ملت فلسطین و هشدار درباره از کنترل خارج شدن منطقه در صورت تداوم وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را صراحتا بیان داشتند.

به عنوان مثال، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگویی اخیر خود با شبکه تلویزیونی «الجزیره» ضمن اعلام حمایت قاطعانه ملت و دولت ایران از آرمان و مقاومت مردم فلسطین صراحتا عنوان کرد:«اگر مقصود آن است که گروه‌های مقاومت هر اقدامی که می‌کنند با دستور جمهوری اسلامی است، خیر، این‌گونه نیست و آنها در تشخیص، تصمیم و اقدام مستقل عمل می‌کنند. این رویه تاکنون این‌گونه بوده و بعد از این نیز این‌گونه خواهد بود.»

پیش‌تر دکتر حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری با خبرنگاران پس از دیدار با وزیرخارجه آفریقای جنوبی در روز 30 مهر ماه عنوان داشت:«مایلم به آمریکا و عامل نیابتی‌اش رژیم جعلی اسرائیل هشدار بدهم که اگر فورا جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در غزه را متوقف نکنند، هر احتمالی در هر لحظه‌ای وجود دارد و منطقه از کنترل خارج خواهد شد و دود آن به چشم جنگ افروزان و مسببان آن خواهد رفت.»

امیر عبداللهیان همچنین در گفت‌و‌گویی تلویزیونی عنوان داشت:«ایران از گسترش جنگ هیچ‌گاه استقبال نکرده و تلاش‌های ما متمرکز بر احقاق حقوق فلسطینی‌ها و عدم گسترش جنگ است.  به صراحت به آمریکا گفته‌ایم و مایلم اعلام کنم آمریکایی‌ها نمی‌توانند در جایگاهی قرار بگیرند که همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کردند،‌ پیام‌هایی را دائما بدهند که ما خواهان گسترش جنگ نیستیم، ولی به صورت تمام‌قد در کنار اشغالگران رژیم اسرائیل و جنایتکاران جنگی اسرائیلی قرار بگیرند و هیچ حرکتی برای توقف جنایات جنگی سازمان یافته اسرائیل و تشدید کامل و ۳۶۰ درجه محاصره انسانی غزه در مقولات اساسی همچون آب، غذا و دارو نکنند.»

نگاهی به مواضع رهبر معظم انقلاب و دولتمردان و مسئولین جمهوری اسلامی ایران نشانگر این است که ضمن ابراز خرسندی و حمایت از اقدام مستقل و ابتکاری جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی در عملیات تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی همواره هشدار خود را در قبال فعال شدن مستقلانه هسته‌های مقاومت در سطح منطقه و از کنترل خارج شدن منطقه غرب آسیا در صورت تداوم وحشیگری رژیم صهیونیستی اعلام داشته‌اند.

این بی‌اخلاقی رسانه‌ای بار دیگر نشان داد که بی‌جهت نیست که سران رژیم صهیونیستی، مدعیان اصلاحات را سرمایه‌های اسرائیل در ایران می‌دانند. گویا این طیف در مقطعی که رژیم صهیونیستی در باتلاق گرفتار شده است، مأموریت دارد تا به صهیونیست‌ها روحیه دهد.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558046

مهمترین اخبار ایران و جهان: