نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 15:11

یک هشدار جدی در گچساران مثل حادثه آبگرفتگی شیراز!

فرماندار گچساران گفت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران باید برای مقابله بارش‌های شدید و سیلاب‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته و اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران روانبخش دیهیم خوب در جلسه ستاد بحران این شهرستان اظهار کرد: جا دارد از زحمات تمام نهادها، اداراتی و کسانی که ما را در اتفاقات متعدد یاری کرده و تعامل خوبی داشتند تقدیر و تشکر کرد.

وی بیان کرد: یک مدیر تنها نباید به حضور خود اکتفا کند بلکه باید بتواند بحران و یا اقدامات متعدد را مدیریت کرده و هرجا که ایراد وجود دارد آن را برطرف کند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: با وجود آغاز به کار مدیران جدید در پست‌های انتصابی باید آنها بتوانند تغییر و تحول مثبتی ایجاد کنند.

دیهیم خوب عنوان کرد: با توجه به اقلیم آب و هوایی گچساران و پیش‌بینی بارش‌های خوب در فصل پاییز و زمستان منتظر بارش نزولات آسمانی خوب در این شهرستان هستیم.

وی گفت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران باید برای مقابله بارش‌های شدید و سیلاب‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته و اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

 فرماندار گچساران با اشاره به بارندگی سال گذشته و آبگرفتگی برخی از کانال‌ها در سطح شهر خاطرنشان کرد: در جلسات گذشته مصوب گردید که کانال‌ها لایروبی شود فصل بارندگی فرا رسیده شهرداری نیز باید لایروبی کانال‌ها را به اتمام برساند، نه اینکه در حال حاضر به فکر لایروبی کانال‌ها شوند.

 دبهیم خوب بیان کرد: در شهرک نفت و هدایت مشکلاتی در خصوص لایروبی کانال‌ها وجود دارد که اگر صورت نگیرد در اولین بارندگی دچار مشکل خواهیم شد.

 وی افزود: در حوزه عشایر نیز با وجود فصل بارندگی مشکلات ما کم نیست این قشر مولد نیز با اولین بارش در حوزه آب و راه عشایری دچار مشکل خواهند شد که امور عشایر این شهرستان باید تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی افزود: در سطح شهر نیز برخی ساخت و سازهایی در کنار لبه کانال و یا دره‌ها صورت گرفته است که به مرور زمان با وجود فرسایش خاک خطرآفرین خواهد بود باید تا جایی که مقدور است از ساخت و ساز در کنار کانال‌ها خودداری شود.

 سید معصوم افضلی رئیس اداره امور آب گچساران نیز اظهار کرد: نقاط حادثه خیزی در این شهرستان وجود دارد که از نقاط اصلی و کلیدی است و اگر اتفاقی رخ دهد مانند آب گرفتگی در شهر شیراز را تجربه خواهیم کرد‌.

وی ادامه داد: یکی از این نقاط، آبراه پشت مسیر جایگاه سوخت ولایت در شهرک نفت است که آب پشت آن جمع می‌شود و احتمال به وجود آمدن حادثه در آن خواهد بود.

 رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: حوزه‌های آبریز ما را در سطح شهر تغییر دادند و همه آنها تجمیع و به سمت یک کانال تغییر داده شده است باغ فردوس و پل آخر زیرگذر از دیگر نقاط حادثه‌خیز این شهرستان است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555446

مهمترین اخبار ایران و جهان: