نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 12:25

افزایش شهرک‌های کشاورزی فعال زنجان به ۴ شهرک

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: در آینده‌ای نزدیک تعداد شهرک‌های کشاورزی فعال استان به ۴ شهرک افزایش خواهد یافت.

صیاد بورانی، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک تعداد شهرک‌های کشاورزی فعال استان به ۴ شهرک افزایش می‌یابد، اظهار داشت: همچنین تولید اسمی محصولات کشاورزی در محیط‌های کنترل شده زیر مجموعه نیز به ۳۵ هزار تن افزایش خواهد یافت. 

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان افزود: برای احداث و بهره‌برداری از این مجتمع تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که ۴ هزار میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی مصوب سفر اول ریاست جمهور و هیئت دولت به استان بوده است. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در این شهرک گلخانه‌ای تولیدی مشغول به فعالیت هستند، گفت: در حال حاضر فلفل دلمه‌ای قرمز، گوجه گیلاسی و توت‌فرنگی در مساحت حدود ۳۰ هکتار این شهرک مدرن شیشه‌ای کشت و تولید می‌شود.

بورانی افزود: بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی به کشور روسیه صادر می‌شود، ضمن اینکه شرکت پارلا تجارت امین در حال دریافت مجوز صادرات محصولات تولیدی این شهرک گلخانه‌ای به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609190

مهمترین اخبار ایران و جهان: