نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 13:08

70 درصد اوکراینی‌ها آماده کنار گذاشتن تابعیت خود برای فرار از خدمت هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان داده بیش از ۷۰ درصد مردان اوکراینی حاضرند برای جلوگیری از خدمت در ارتش، تابعیت کشور خود را رد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از ۷۰ درصد مردان اوکراینی آماده دست کشیدن از تابعیت خود برای خدمت نکردن در نیروهای مسلح این کشور هستند.

معاون کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات پارلمان اوکراین ماریانا بزوهلا دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد این نتیجه نظرسنجی انجام شده توسط او و در پاسخ به این پرسش است که «برای این که بسیج (نیرو) نشوم، آیا حاضرم تابعیت اوکراین را رد کنم؟»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وی، از سه هزار ۷۷۳ شرکت‌کننده، ۷۴ درصد به این سوال پاسخ مثبت دادند، در حالی که سایرین گفتند خیر. 

او همچنین روز دوشنبه از زنان اوکراینی پرسید آیا برای اعزام نشدن به پست‌های عقب و شرکت‌های دفاعی حاضرند از تابعیت خود بگذرند که از سه هزار و ۵۰۰ نفر شرکت‌کننده، ۶۳ درصد به این پیشنهاد بله گفتند.

این نتایج در بحبوحه نبرد اوکراین و روسیه در حالی است که ارتش اوکراین فقط از آغاز ضدحملات در تابستان با هدف بازپسگیری مناطق تحت کنترل نیروهای روسیه، متحمل بیش از ۱۲۵ هزار تلفات معادل دستکم پنج لشکر کامل شده‌ است. در همین حال، کمک‌های بیشتر آمریکا به اوکراین در کنگره این کشور بلاتکلیف مانده تا آینده جنگی که در آستانه دو سالگی است، مبهم‌تر از قبل شود.

سی‌ان‌ان، شورای آتلانتیک و اکونومیست در گزارش‌هایی نبودِ دید استراتژیک در میان کشورهای اروپایی، رویگردانی غرب از حمایت از اوکراین، توان نظامی روسیه و فرسودگی کی‌یف از جنگ را دلایل چشم‌انداز پیروزی روسیه عنوان کرده‌اند. 

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه سرگئی ناریشکین دوشنبه ۲۰ آذر گفت کشورهای غربی در نهایت دولت اوکراین را تنها خواهند گذاشت. ناریشکین  در سخنانی گفت: «رژیم دست‌نشانده کی‌یف که برای اکثر اوکراینی‌ها بیگانه است و قتل عام‌های خونینی در دونباس، اودسا و بسیاری از شهرها و روستاهای این کشور انجام داد، نهایتاً به ناچار توسط اربابان خارجی خود رها خواهد شد».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609246

مهمترین اخبار ایران و جهان: