نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 08:07

بیمارستان آتیه همدان تندیس ملی بیمارستان سبز را از آن خود کرد

بیمارستان آتیه همدان با اجرای طرح‌های مختلف زیست‌محیطی موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس سیمین خدمات سبز کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی همدان، بیمارستان آتیه همدان لوح تقدیر و تندیس ملی بیمارستان سبز را از آن خود کرد.

در راستای ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و تقدیر از واحدهای سبز منتخب؛ بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز در محل سازمان حفاظت محیط زیست کشور با حضور مقامات کشوری در تاریخ 28‏/09‏/1402 برگزار شد که در بخش تقدیر از واحدهای خدماتی سبز، 9 واحد در کشور حائز رتبه برتر و کسب لوح تقدیر و تندیس سیمین ملی شدند.

از مجموع واحدهای منتخب پیرو ارزیابی توسط سازمان حفاظت محیط زیست به لحاظ رعایت الزامات و ضوابط محیط زیست، اشاعه فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی و ایفای مسئولیت‌ اجتماعی، چهار بیمارستان از جمله بیمارستان آتیه همدان به عنوان "بیمارستان سبز" مورد تقدیر قرار گرفته و مفتخر به دریافت لوح تقدیر و تندیس ملی شد.

شایان ذکر است سازمان حفاظت محیط زیست هر ساله طی فراخوانی تمام واحدهای صنعتی و خدماتی و معدنی را از نظر رعایت ضوابط زیست‌محیطی و احترام به محیط زیست مورد ارزیابی قرار می‌دهد که طی بررسی‌های انجام شده در استان و متعاقب آن کشور نسبت به انتخاب واحدهای برتر هر بخش  اقدام می‌کند.

طی سال‌های گذشته بیمارستان آتیه همدان با اجرای طرح‌های مختلف زیست‌محیطی و ارائه مستندات مربوطه به سازمان حفاظت محیط زیست و صحت‌سنجی آنها، در سال جاری مفتخر به دریافت تندیس ملی و لوح تقدیر شد.

از جمله طرح‌های زیست محیطی اجرا شده در بیمارستان می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: تفکیک و جمع‌آوری و مدیریت مناسب پسماندهای عفونی و شیمیایی و دارویی، صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی، آب و گاز با استفاده مجدد از پساب تصفیه شده در آبیاری قطره‌ای فضای سبز، استفاده از بازگردش آب‌های غیر آلوده در فرآیندهای رختشویخانه و دیالیز و CSR، گسترش فضای سبز، برگزاری آموزش‌های مرتبط با بهداشت، ایمنی ومحیط زیست، دریافت تاییدیه معاینه فنی موتورخانه‌ها، استقرار واحد HSE در بیمارستان، کنترل آلاینده‌های صوتی و آلاینده‌های هوا، مدیریت مناسب پساب با نظارت بر فرایند تصفیه فاضلاب منطبق بر استانداردها، تعویض پنجره‌ها و استفاده از پنجره‌های دوجداره جهت جلوگیری از اتلاف انرژی، تعویض سیستم روشنایی و استفاده از چراغ های کم‌مصرف، استفاده از بخار اتلافی موتورخانه جهت آب گرم مصرفی، تعویض چیلرهای فرسوده با دستگاه‌های هواخنک جدید،کنترل مصرف آب با استفاده از شیرهای چشمی و پدالی، کاهش تولید زباله و اشاعه فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در بین کارکنان و ... ؛

گفتنی است صرفا تعویض چیلرهای فرسوده، صرفه جویی 50 متر مکعبی مصرف آب در شبانه‌روز در فصول گرم را در پی داشته است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613890

مهمترین اخبار ایران و جهان: