نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 09:07

تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد به سراسر سیستان و بلوچستان بلامانع است

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه طرح تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد به سراسر استان در حال اجراست، گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به دنبال واردات خودرو از منطقه آزاد نیز هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، محمد کرمی در شورای اداری شهرستان نیکشهر اظهار کرد: باید در میدان تلاش کنیم و آن‌چه فرمان الهی است انجام دهیم که اگر این‌گونه عمل کنیم قطعاً خداوند به ما یاری خواهد رساند و آینده از آن اسلام است.

وی افزود: همه مت مسئول هستیم و باید ارتباط مان با مردم را قوی و در کنار آنها باشیم و پیگیر مطالباتشان، باید برای سرمایه‌گذاران بسته‌های سرمایه‌گذاری فراهم و امورات کاری برای آنان تسهیل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتصاد در این استان باید مردمی و فرهنگ کار در بین جوانان توسعه یابد، ادامه داد: باید مردم را در زمینه‌های تصمیم‌سازی، ایده‌پردازی و نظارت و اجرا به جایگاه واقعی خودشان برسانید چرا که آنها ولی نعمت ما هستند.

وی اذعان کرد: دانش آموزان و دانشجویان جزو ظرفیت‌های بسیار ارزشمند سیستان و بلوچستان هستند که لازم است به آنها مسئولیت‌های اجتماعی را واگذار کرد که در آینده هر یک بتوانند در جایگاه یک مدیر ارزشی و جهادی به مردم خدمت کنند.

کرمی گفت: این خطه جوان‌ترین استان کشور و دارای نیروی انسانی جوان است بر این اساس هر جایی بخواهد توسعه پیدا کند اولین مولفه آن نیروی انسانی توانمند و خلاق و متفکر است از این حیث باید جوانان و نوجوانان ما توانمند و مهارت محور شوند.

وی در خصوص صدور مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد به سراسر سیستان و بلوچستان، افزود: این موضوع قانونی بوده و در حال اجراست، برای کاهش شاخص‌های این استان با کشور اقداماتی در حال انجام است با وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر عبدالملکی هماهنگ کردیم تا واردات خودرو از منطقه آزاد انجام شود تا مردم از این شرایط استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان دارای سه منطقه آزاد در شهرستان‌های چابهار، سیستان و میرجاوه است بنابراین باید تلاش کرد چرا که فرصت‌های خوبی در حال فراهم شدن بوده و آینده این استان درخشان است.

وی خاطرنشان کرد: کارهای عقب افتاده طبق سخنان مقام معظم رهبری که به عدم اجرای مصوبات دهه ۸۰ اشاره کردند در سیستان و بلوچستان زیاد است که اگر در زمان خود انجام می‌شد شاهد این عقب ماندگی‌ها نبودیم هم اکنون باید همه مدیران و مردم همت کنند این عقب افتادگی‌ها جبران شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538246

مهمترین اخبار ایران و جهان: