نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 11:12

۱۵ ماشین دیالیز جدید به مراکز درمانی سمنان اضافه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از تحویل 15 ماشین دیالیز جدید به بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: بخش دیالیز در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان و ولایت دامغان، بیمارستان معتمدی گرمسار و بیمارستان 15 خرداد مهدی‌شهر فعال است و 198 بیمار تحت درمان با دیالیز هستند.

وی افزود: با توجه به میزان فرسودگی ماشین‌های دیالیز، تعداد بیماران مبتلا به نارسایی کلیه در هر شهرستان، جمعیت زیرپوشش شهرستان مربوطه و با توجه به نیازسنجی هر بخش دیالیز به ارتقای تجهیزات پزشکی، 15 ماشین دیالیز به بخش‌های دیالیز زیرپوشش دانشگاه توزیع و تحویل داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: 15 ماشین دیالیز به مبلغ حدود 100 میلیارد ریال خریداری شد که از این تعداد، هفت، 2، 2 و چهار ماشین دیالیز به ترتیب بینم مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان، بیمارستان 15 خرداد مهدی‌شهر، بیمارستان معتمدی گرمسار و مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت توزیع شد.

قدس تصریح کرد: ماشین‌های دیالیز جدیدی نیز با مشارکت خیران تهیه شده که خبر تکمیلی از لحاظ تعداد و توزیع آنها به‌زودی ارائه می‌شود.

به گزارش فارس؛ کلیه‌ها از مهم‌ترین ارگان‌های بدن هستند و عملکردهای مهمی را بر عهده دارند و عارضه و بیماری کلیه قطعاً با نشانه‌هایی همراه خواهد بود.

بیماری نارسایی کلیه به دلیل عملکرد و وظایف کلیه‌ها با مشکلات ادراری همراه است. به‌علاوه ادرار باعث دفع مواد زائد از بدن می‌شود و طبیعی است دفع نامناسب این مواد می‌تواند باعث تجمع سموم در بدن شود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588246

مهمترین اخبار ایران و جهان: